PREMIS 2021/22

GALERIA DE GUARDONATS

Curs 2021/22

PREMIS MANUEL SALES I FERRÉ 2022

El dissabte, 29 d’octubre de 2022, es va celebrar l’acte de lliurament dels Premis Manuel Sales i Ferré en la seva IV Edició 2022. Els premis, organitzats pel nostre institut amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ulldecona, tenen com a objectiu difondre els treballs de recerca dels alumnes de secundària en les modalitats de Sociologia, Terres de l’Ebre i Terres del Sénia.

En aquesta ocasió els guardonats han estat:

• Premi MSF de Sociologia: Alèxia Brusca Forné, de l’Institut Els Alfacs de La Ràpita pel treball “Les coeteres del Delta de l’Ebre. La lluita granífuga”.
  • Premi MSF Terres de l’Ebre: Martina Tolós Campàs, de l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta pel treball “Avaluació de la presència de tetrodotoxina en mostres de marisc del Delta de l’Ebre”.
  • Premi MSF Terres del Sénia: Albert Poy Ventura de l’Institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona pel treball “Vida i obra de Vicent Barrera Carapuig”.

L’acte, presidit pel director de l’Institut, Ricard Reverter, i l’alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, es va dur a terme al saló de plens de l’Ajuntament d’Ulldecona, amb la presència dels alumnes premiats, els seus tutors i les seves famílies, així com dels membres del jurat, del director adjunt dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre, Sr. Marià Cano, d’altres regidors del consistori i professorat i personal de l’institut.

Els alumnes van fer una breu exposició dels seus treballs, on van destacar les dificultats que representa la cerca d’informació i l’esforç que això implica per a un alumne de batxillerat; dificultats que queden recompensades quan veuen complet el seu treball de recerca. En els parlaments es va destacar també la importància del sociòleg ulldeconenc Manuel Sales i Ferré, que donà origen a aquests premis.

Moltes felicitats a l’alumnat premiat, als seus tutors i famílies i als centres educatius participants.

PREMI PER A ÈLIA ARNAU ABILLEIRA DEL I CONCURS DE RELATS SOBRE SALUT MENTAL

L’alumna de 2n d’ESO Èlia Arnau Abilleira ha rebut el premi del 1r concurs de relats “La salut mental i benestar emocional és la prioritat” amb el relat “El diari de la Cloe”. El concurs ha estat organitzat per la Taula de Salut Mental de les Terres de l’Ebre al Montsià; una activitat que s’emmarca dins la setmana de la Salut Mental. El guardó ha consistit amb un diploma acreditatiu i un val de 100€ bescanviable per material escolar.

L’acte de lliurament celebrat al Consell Comarcal del Montsià ha comptat amb la presència del president del Consell, Sr. Joan Roig Castell, representants del Departament d’Educació a les Terres de l’Ebre i del servei de Salut Mental, del director de l’Institut, Ricard Reverter i la professora Ma. Teresa González, a part de la mateixa alumna premiada.

La Taula de la Salut Mental de les Terres de l’Ebre organitza aquest concurs per tal de sensibilitzar i desestigmatitzar els problemes de salut mental, a més de convidar els infants i adolescents de les nostres comarques a parlar i expressar-se amb la màxima naturalitat sobre aquest tema en l’àmbit educatiu.