Antoni Zabala “Les competències són aquelles habilitats que ens permeten donar una resposta als problemes que la vida ens planteja”

Antoni Zabala i Vidiella és llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació i va fer els cursos del programa de doctorat en Psicologia de l’Educació. És expert en les competències bàsiques i ha assessorat la conselleria d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d’Educació i altres administracions de l’Estat Espanyol.

+ Personalitats….

11/2019

ÀNGELA ELIES, PREMI IDECE PEL SEU TREBALL DE RECERCA

Premis IDECE 2019

La 8a edició dels Premis IDECE 2019 ha distingit amb el segon premi, dotat amb 1.000 €, al treball El turisme a Ulldecona. Un passat per a un futur, d’Àngela Elies, estudiant de batxillerat durant el curs 2018/19 del nostre centre. El primer premi, dotat amb 1.500 €, ha estat atorgat a Marta Bertomeu de l’EMD Els Muntells (Sant Jaume d’Enveja), estudiant de l’Institut de Deltebre, amb el projecte Més que un riure, un pla de màrqueting turístic del Delta de l’Ebre. El tercer premi, dotat amb 700 €, l’ha merescut el treball Les matemàtiques a la natura de Marta Sanz, de l’Institut Els Alfacs de La Ràpita i el quart premi, dotat amb 500 €, ha estat per al treball El patrimoni industrial d’Alcanar: Los rajolars d’Èlia Martí, estudiant de l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar. Algunes de les alumnes premiades també ho van ser en la 1a edició dels Premis Manuel Sales i Ferré organitzats pel nostre centre i l’Ajuntament d’Ulldecona.

Els premis IDECE van ser entregats el divendres, 29 de novembre, en un acte on va participar el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès; la vicepresidenta primera de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE), Gemma Carim i, el director de l’IDECE, Albert Salvadó. A l’acte, també hi va assistir el coordinador territorial de Joventut, Joan L. Barberà. El director de l’IDECE, Albert Salvadó, ha destacat que “són treballs amb una qualitat de continguts, d’anàlisi, d’aprofundiment i de metodologia suficientment acreditats per a esdevenir un projecte coherent i d’interès social en el camp del desenvolupament integral de les Terres de l’Ebre”.

VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA A L’INSTITUT

El passat 18 de Novembre vam iniciar una nova activitat al centre, el Voluntariat per la Llengua. És una iniciativa promoguda des de l’aula d’acollida i la coordinació LIC amb l’objectiu de fomentar l’intercanvi entre cultures i també impulsar l’aprenentatge de la llengua catalana de l’alumnat nouvingut.

Aquesta activitat aportarà tot un seguit de coneixements i valors als alumnes. A més a més, el fet de tractar-se d’un aprenentatge entre iguals els conscienciarà de les dificultats que comporta aprendre i ensenyar una llengua i farà que busquin estratègies per tal d’aconseguir els seus objectius.

El voluntariat permetrà que els aprenents puguin posar a la pràctica allò que van treballant i també aprendre coses noves dels seus voluntaris. Així mateix, els voluntaris, a més d’ajudar un company amb dificultats, aprendran coses sobre altres cultures i també reforçaran els seus coneixements en llengua, ja que haver d’explicar conceptes a algú amb pocs coneixements de llengua no és fàcil i sempre s’ha de buscar una altra manera per dir les coses, per fer-se entendre.

En la primera sessió, tots els participants en aquesta iniciativa (26 voluntaris i 12 aprenents) van rebre una formació inicial per part d’una tècnica del voluntariat per la llengua. En aquesta formació es va explicar en què consistia el voluntariat i es van presentar diferents tipologies d’activitats amb les quals s’anirà treballant al llarg del curs. En aquesta sessió també van poder posar a la pràctica algunes de les activitats i els alumnes voluntaris van poder conèixer els seus aprenents.

Les sessions de conversa es fan a l’hora del pati un cop per setmana. I tant aprenents com voluntaris intercanvien experiències, coneixements, costums, etc. Cada sessió tractarem una temàtica diferent mitjançant diferents activitats que serviran com a inici de converses que poden continuar fins i tot fora de les sessions de voluntariat. Del que es tracta és que els aprenents comuniquin com més millor i al mateix temps facin noves amistats i s’integrin a l’aula, al centre, al poble… Com a conseqüència, a poc a poc van avançant acadèmicament.

Aquesta setmana hem fet la tercera sessió i la veritat és que el temps ens passa volant. Tant aprenents com voluntaris s’han implicat molt en les sessions de conversa. Si continuen així segur que tots aprendran molt.

Us animem a ajudar, vosaltres també, als nostres nouvinguts, a parlar-los en català sempre que pugueu (al pati, pels passadissos, pel carrer…). A tothom ens agradaria ser ajudat en la mateixa situació i com més contacte tinguin amb la llengua d’arribada, més ràpid l’aprendran.

FESTA DE GRADUACIÓ

Promoció de Batxillerat 2019

Promoció d’ESO 2019

Promoció del Cicle Formatiu de Grau Mitjà 2019