CENTRE FORMADOR – MUFPS

CENTRE FORMADOR DEL MÀSTER UNIVERSITARI DE
FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE SECUNDÀRIA (MUFPS)

Des d’inici de curs 2019-2020, el nostre institut participa activament com a centre formador de l’alumnat de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’idiomes (MUFPS). El curs 2020-2021 vam ser preseleccionats com a centre de referència.

El curs 2022/23 hem estat finalment seleccionats com a centre formador MUFPS de referència.

La finalitat d’aquest programa d’innovació és millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris en centres formadors de referència.

Logo MUFPS

JUSTIFICACIÓ DEL PROGRAMA

L’Institut Manuel Sales i Ferré és un centre de titularitat pública, de la demarcació de les Terres de l’Ebre, situat a Ulldecona. És l’únic centre de secundària de la localitat que rep alumnat, a més del nucli d’Ulldecona, dels seus barris i de Sant Rafael del Riu (Castelló).

Tenim una llarga trajectòria com a centre formador, car fa més de 17 anys que rebem alumnes en pràctiques, tal com queda recollit en la documentació del centre (PEC, Projecte de Direcció i PGA). La filosofia del centre sempre ha estat de treball en equip (no només el mentor interactua amb l’estudiant, sinó que tot el Departament Didàctic s’hi implica en el seu acompanyament) i de transparència (l’alumnat en pràctiques ha pogut assistir i participar en totes les situacions que es produeixen en la vida docent).

Principis identitaris

OBJECTIUS DEL PROGRAMA

• Assignar valor als centres formadors com a institucions clau en la formació inicial de la funció docent.
  • Professionalitzar i reconèixer la tasca d’acompanyament dels mentors/ores del centre i dels tutors/ores de les universitats.
  • Incorporar l’estudiant universitari al centre formador com a agent actiu que col·labora en el desenvolupament del projecte educatiu de centre, alhora que es retroalimenta per millorar el desenvolupament professional i personal.
  • Promoure la col·laboració en projectes de recerca i de transformació educativa entre les universitats i els centres formadors.

OBJECTIUS DEL CENTRE

• Millorar l’acollida, acompanyament i comunicació.
  • Millorar la participació dels estudiants en pràctiques.
  • Millorar la interacció entre la persona tutora/mentora/l’estudiant en pràctiques.
  • Millorar l’intercanvi pedagògic entre el centre, la universitat i l’estudiant.

EQUIP IMPULSOR

• Anna Forcadell Geira, coordinadora pedagògica i coordinadora MUFPS
  • J. Rafel Reverté Vidal
  • Mireia Bel Garrit
Equip impulsor

ACTIVITATS

• Curs de formació mentors del centre curs 2021-22.
  • Reunions de coordinació 2022-23 (equip impulsor-mentors- estudiants de pràctiques)
  • Formació de l’equip impulsor i dels mentors
  • Participació en la comunitat de pràctiques.
  • Acollida d’alumnes en pràctiques
    • Curs 2019/20: 5