PREMIS 2009/10

GALERIA DE GUARDONATS

Curs 2009/10

PREMI CIRIT A UN PROJECTE DE RECERCA D’ESO

En la convocatòria 2010 dels Premis de Recerca Jove (CIRIT) va resultar premiat el projecte de recerca de 4t d’ESO “Els bolets de Catalunya” elaborat pels alumnes Imane Djemmah Lamraoui, Núria Querol Balagué, Maria Obiol Roig i Abdelkamal Jalloul.

Premi CIRIT 2010
IMPORTANT DIFUSIÓ DEL TREBALL DE GUILLEM TENA

L’ex-alumne Guillem Tena Vidal va publicar el llibre del seu treball de recerca que porta per títol Petjades d’una guerra. 1936-2009. Juan Isidro Borràs, un adolescent en la guerra civil espanyola: la seua vida, la nostra història.

El treball de Guillem ha rebut els premis següents:
• Primer premi als treballs de recerca de batxillerat de la Universitat Ramon Llull.
• Segon premi Argó de la Universitat Autònoma de Barcelona.
• Segon premi de treballs de recerca de turisme de la Fundació Gaspar Espunya- CETT.També va rebre el reconeixement de la Universitat de Barcelona on publicaren el treball en la seua biblioteca digital, i de la Universitat de València, on també exposaren el treball (llibre i memòria) a la Biblioteca de l’Arxiu Històric.

Guillem Tena
CONCURS EUROPEU DE JOVES INVESTIGADORS

Entre els dies 24 i 29 de setembre se celebrà a Lisboa la 22ena. edició del European Union Contest for Young Scientists (EUCYS). Aquest concurs europeu reuneix amb caràcter anual joves de molts països d’arreu del món que han estat seleccionats per l’excel·lència dels seus treballs de recerca. En aquesta edició hi participaren 88 projectes. L’alumna del nostre centre Nassira El Hadri El Yousfi va ser la representant de tot l’Estat Espanyol en l’apartat d’Humanitats amb el treball de recerca “La literatura popular del nord del Marroc”. Va ser seleccionada durant el congrés nacional celebrat a Màlaga l’any 2009. A Lisboa va competir en la seva secció amb 2 treballs més: un hongarès i un altre d’Israel.

Nassira va ser acompanyada per una representació de l’Institut i va rebre el recolzament de l’Ajuntament d’Ulldecona i el Departament d’Educació, així com d’altres entitats públiques i privades com La Caixa.Coincidint amb això, el diumenge, 19 de setembre, es va publicar un reportatge sobre el seu treball al Magazine de La Vanguardia on es recollien les experiències de diversos “Joves Extraordinaris”. El concurs va finalitzar sense haver aconseguit la recompensa d’un premi, però, tal com va dir la presidenta del jurat en la cerimònia d’entrega de premis, Mrs. Hagit Messer-Yaron, tots els participants es podien considerar afortunats i guanyadors perquè són els premiats de cada país participant. Esperem que hi hagi més sort en properes edicions.

EUCYS Lisboa Nassira
Els 3 representants espanyols
ENTREGA DELS PREMIS THE FONIX

El divendres, 28 de maig de 2010, s’entregaren a Barcelona els premis The Fonix 2010, concurs d’anglès en el que participen alumnes des de 5è de primària fins a 2n de Batxillerat. En l’edició d’aquest any l’alumne del centre Alex Gis va quedar 4t del nivell de 3r d’ESO i va ser guardonat amb un curs extensiu a distància d’anglès.A l’acte varen assistir les professores Mercè Izquierdo i Eva Ruiz en representació del centre acompanyant l’alumne i els seus pares. L’acte va comptar amb la intervenció del conegut periodista Marius Serra.

Premi Fonix
PREMI RAMON LLULL PER A GUILLEM TENA

La 9a. edició dels Premis Ramon Llull a Treballs de Recerca de Batxillerat es va cloure amb l’acte d’entrega de premis que va tenir lloc el dimecres 26 de maig de 2010 a ESADEFORUM de Barcelona, el qual va comptar amb la participació de Guillem Tena Vidal que guanyà el 1r premi de la secció d’Humanitats i Ciències Socials pel seu treball de recerca “Petjades d’una guerra”, escollit d’entre 95 aspirants. A l’acte també hi va assistir la seva tutora, Dolors Vidal.

Guillem Tena
ENTREGA DEL PREMI CETT A PAU TENA VIDAL

El dia 23 d’octubre de 2009 se celebrà l’Acte Inaugural del Curs Acadèmic 2009/2010 del CETT en el marc del qual es lliuraren els Premis de la Fundació Gaspar Espuña -CETT, que fomenten el desenvolupament de la investigació, el coneixement del turisme i de l’hoteleria i la formació dels estudiants.

En la III Edició dels premis als millors treballs de recerca en turisme de batxitllerat, el treball “CLIMATITZACIÓ ECOLÒGICA D’UNA PISCINA”, realitzat per Pau Tena Vidal de IES Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona va rebre el 2n Premi, en el qual el Jurat va valorar el rigor científic del projecte. El premi reconeix tant l’autor com el suport del professor-tutor i del centre de formació de Batxillerat.

Pau Tena