HISTÒRIA

BREU HISTÒRIA DE L’INSTITUT

RAÏLS VITALS (1968-1975)

1968 Inauguració 02S’inaugurava el nostre centre el dia 18 d’octubre de 1968 com a Col·legi Lliure Adoptat (CLA). La disposició d’obertura va ser publicada al BOE del 24 de juny de 1969. Els alumnes s’examinaven trimestralment, i les proves s’efectuaven per part dels professors dels instituts d’Amposta (el primer any) i Tortosa (els anys següents). Se li va donar el nom de “Ramon Forcadell”, que era l’alcalde del municipi en aquells temps. Es començà impartint el segon curs del batxillerat elemental, i fou durant el segon any de funcionament que s’oferí el primer. Alguns dels primers professors d’aquest període foren: Carmen Salomón (francès), mossèn Lorenzo Oms i Mn. José Maria Subirats (religió), Rosa Puig (gimnàstica), Francisco Villanueva (matemàtiques), Vicente Puig, Maria Cinta Caballé, Javier Ferré, Isabel Millan, Ana Torné, Rafael Itarte (Don Rafel), i Maria Cinta Felip (castellà) la qual ocupà el càrrec de directora fins a l’any 1977.

MUNICIPAL I ADOPTAT

Durant el curs 1969-1970 el nostre institut es convertí en una extensió de l’institut “Joaquín Bau” de Tortosa; fins a l’any 1975 va continuar sent CLA, car aquest mateix any adquirí el caràcter de municipal i després, homologat (o sigui, els exàmens els feien els mateixos professors que hi impartien les classes i de la part burocràtica – les matrícules – s’encarregava la secretaria del “Joaquín Bau”). Durant tot aquest període el centre va rebre el suport del consistori del poble, regit pels alcaldes Ramon Forcadell, Jeroni Castell i Jaume Antich. En aquell moment també es va crear una Associació de pares d’alumnes que va jugar un paper molt important en el manteniment del centre, i durant l’any 1977 passà a ser directora Maria Lluïsa Ferré, substituint Maria Cinta Felip.

SOMNI I REALITAT

Durant la dècada dels 80 va ser director José Córdoba. El millor que pot il·lustrar aquesta època de grans canvis va ser que durant el curs 1985-1986 va passar a ser institut de batxillerat “Manuel Sales i Ferré”, depenent de la Generalitat de Catalunya, i es fomentà la participació de l’Associació de Pares com a òrgan rector del centre.

DIRECTORS I DIRECTORES

Durant tots aquests anys de bagatge han estat directors i directores del centre:

Ma_Cinta_Felip marisa_ferre_jove Irene000 josecordoba Josep_Lladser juliotena PilarAparicio  RicardReverter
Ma. Cinta Felip
(1968-1977)
Ma. Lluïsa Ferré
(1977-1979)
Irene Calduch
(nomenada
durant l’any 1979)
José Antonio Córdoba
(1979-1989)
Josep Llàdser
(1989-1992)

Julio Tena
(1992-1995)
Ma. del Pilar Aparicio
(1995-2016)
 Ricard Reverter
(2016-…)
40 ANIVERSARI

L’any 2008 s’esdevingué la commemoració dels 40 anys de funcionament d’aquest institut. Tot un seguit d’actes amb la col·laboració i la participació de tota la comunitat educativa varen servir per celebrar com cal aquesta històrica efemèride. Clicant sobre el següent logo accedireu a la pàgina de l’aniversari.

logo40MColor

UN AHIR PER UN DEMÀ.

50 ANIVERSARI

Durant el curs 2018/19 es van celebrar diversos actes per commemorar el 50è Aniversari de la inauguració de l’Institut. El Conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Hble. Josep Bargalló, va visitar-nos el 4 de maig de 2019 i va descobrir una placa commemorativa que recordarà per sempre aquesta important efemèride.

Tots els detalls de la programació al següent enllaç.

Visita Conseller 2019