PLA EDUCATIU D’ENTORN

Els Plans educatius d’entorn són una proposta educativa que vol donar resposta a les múltiples necessitats de la nostra societat. Són instruments per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves.

ACTIVITATS DEL CURS 2023/24

A) TALLERS DE SUPORT I REFORÇ EDUCATIU (ESTUDI ASSISTIT)

Els tallers de suport i reforç educatiu són una acció educativa, realitzada en horari extraescolar, per ajudar l’alumnat més vulnerable a adquirir hàbits i tècniques d’organització i d’estudi, afavorint una actitud positiva cap a l’aprenentatge i col·laborar en l’adquisició de les competències bàsiques en finalitzar l’etapa educativa. Entre aquestes competències es treballaran, preferentment, les vinculades en aprendre a aprendre, a l’autonomia personal i la competència comunicativa (recerca d’informació, interpretació, responsabilitat, expressió oral i escrita)

• Objectius específics:

· Augmentar les expectatives de l’alumnat en els estudis.
· Acompanyar l’alumnat en la realització de les tasques escolars i l’adquisició de les competències bàsiques.
· Promoure tècniques d’estudi i adquirir autonomia personal.
· Acompanyar l’alumnat als espais del territori considerats com a recursos d’aprenentatge per incentivar el seu ús: biblioteques, ludoteques, espais culturals, espais esportius …

Coordinació: Anna Forcadell.

HORARIS:

TALLER 1

• Dilluns, de 16.30 a 17.30 h
    • Dijous, de 16.30 a 17.30 h

TALLER 2

• Dilluns, de 17.30 a 18.30 h
    • Dijous, de 17.30 a 18.30 h

Empresa de serveis: Fundació Ulldecona
Monitora: Laia Beltran.

Aquesta actuació forma part del “PROGRAMA PMOE-PROA+ 2022-2026″.

B) AJUTS PER A ACTIVITATS EXTRAESCOLARS – “CONEGUEM EL NOSTRE ENTORN”

El programa subvenciona una part dels imports que han d’abonar les famílies per sortides extraescolars de descoberta de l’entorn, amb especial atenció als alumnes que presenten necessitats socioeconòmiques.

C) TALLER DE LLENGUA I CULTURA MARROQUINA

El Programa d’Ensenyament de llengua Àrab i Cultura Marroquina (LACM) es desenvolupa pel vigent Conveni de Cooperació Cultural entre el Departament d’Ensenyament i el Govern del Reino de Marruecos que estableix les bases de l’esmentat Programa.

FINALITAT DE LES CLASSES

• Garantir els drets plurilingües de l’alumnat amb classes de llengua àrab i cultura marroquina a tot l’alumnat del sistema educatiu català que voluntàriament ho sol·licitin.
  • Facilitar l’adquisició d’estratègies escolars per al desenvolupament del llenguatge i els hàbits bàsics d’assistència, puntualitat i sostenibilitat de l’esforç de l’aprenentatge.
  • Millorar les habilitats socials i la cohesió en la diversitat, dins el marc de l’educació intercultural, amb els principis de convivència i inclusió.

HORARIS:

Dimecres, de 16.30 a 18.00 h.

D) PLA CATALÀ D’ESPORT A L’ESCOLA

Programa que fomenta l’esport extraescolar com a mitjà de cohesió social i d’adquisició d’hàbits saludables. Teniu més informació al següent enllaç.

E) VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA

Activitats en horari de pati o extraescolar consistents en l’acompanyament per part de voluntaris de la comunitat educativa a persones nouvingudes que no dominen la llengua catalana per tal de fomentar el seu aprenentatge d’una manera proactiva i distesa.

Coordinació LIC: Mireia Bel Garrit.

Pla Educatiu d'Entorn
ENLLAÇOS D’INTERÈS