El projecte FEM PINYA A L’INSTITUT neix de la necessitat de promoure la inclusió i afavorir la cohesió social entre l’alumnat del nostre centre i les seves famílies; un alumnat de cultures i procedències diverses, amb llengües diverses i amb situacions personals moltes vegades de dificultat socioeconòmica evident. El projecte està integrat per un conjunt d’activitats acadèmiques i lúdiques, que es duen a terme dins i fora del recinte escolar durant tot el curs, amb un caràcter transversal, on hi intervenen totes les àrees curriculars i es consoliden també les competències digitals, així com les personals i socials. El projecte FEM PINYA va començar el curs 2018/19.
|
|
FEM PINYA 2019/20 – POEFADurant el curs 2019/20 el projecte fou finançat pel programa POEFA (Programa d’Oportunitats d’Èxit Educatiu en Favor de l’Alumnat) patrocinat pel Ministeri d’Educació i subvencionat pel Fons Social Europeu. PROGRAMA D’ACTIVITATSLa proposta inicial d’activitats ha estat modificada a conseqüència de les mesures de confinament aplicades a partir del 12 de març de 2020 per la pandèmia de la COVID-19. Les accions realitzades han estat finalment les següents. MODALITAT A Accions de reforç educatiu extern proporcionades, en horari lectiu, per orientadors, docents, professionals o assessors de reforç per als alumnes més vulnerables. Inclou activitats personalitzades d’atenció, suport a les competències bàsiques, orientació i reforç educatiu per als alumnes de necessitats específiques atenció a la diversitat en horari lectiu.
|
|
MODALITAT B
Extensió educativa amb un component lúdic, dins i fora del centre, en horari lectiu, de tarda o extraescolar. Inclou tallers, sortides i activitats lúdiques i motivadores per millorar les competències personals i socials a partir de la implicació dels alumnes en les activitats als barris o municipis i diferents espais educatius (per exemple, biblioteques, museus, camps d’aprenentatge, etc.).
|
|
MODALITAT C
Orientació als alumnes amb talents singulars i necessitats educatives específiques, i atenció a col·lectius d’alumnes en risc d’exclusió, marginalitat, abandonament prematur i desafecció escolar. Inclou activitats d’orientació amb alumnes destinataris i els seus professors, per assolir les competències bàsiques i les competències de l’àmbit personal i social en l’acompanyament als alumnes i en el seu projecte de vida, posant èmfasi en les transicions educatives.
|
|
MODALITAT D
Grups interactius per crear una comunitat i xarxa de suport en els centres participants. Inclou tallers, sessions i activitats de suport a les famílies i agents educatius de col·lectius vulnerables, a través de la seva participació en la inclusió i acollida a la comunitat educativa.
|