PI SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT – ESCOLA VERDA

FEM UN INSTITUT RESPECTUÓS AMB EL MEDI AMBIENT

Des del curs 2002/03 el nostre centre forma part del programa Escoles Verdes dins del qual s’intenta prendre consciència dels problemes de sostenibilitat i medi ambient. L’alumnat col·labora des de diversos nivells de participació en moltes activitats orientades al compliment dels objectius marcats al Pla d’actuació.

Actualment, aquest projecte està reconegut com a programa d’innovació amb el títol “Sostenibilitat i Medi Ambient” per part del Departament d’Educació.

logo_e_verda

2 CFGM
PFI
MEMBRES DEL COMITÈ AMBIENTAL

Coordinadores: Neus Torta, Marta Delgado i Marisa Falcó.

Equip Directiu: Francisco León, Anna Forcadell.

Alumnat: .

ACTIVITATS PROGRAMADES
  • R de Reciclatge.
    • Treballem el reciclatge i la separació de residus de paper i envasos.
  • Institut.net
    • Millorem el nostre entorn mantenint l’escola neta. Treballem per tal d’aconseguir la màxima neteja en tot el recinte i dependències del centre.
  • Juguem net. Activitats mediambientals.
    • Ús de la carmanyola pels esmorzars: “Desaluminitza’t”: Utilitzem embolcalls sostenibles en els nostres esmorzars; STOP al paper d’alumini. Setmana de recollida del paper d’alumini.
  • Agricultura ecològica.
    • Treballem els aspectes de producció ecològica i sostenible a l’hort escolar.
  • Currículum verd.
    • Treball transversal del medi en les àrees del currículum. Es treballa l’assoliment dels continguts de les activitats incloses dins dels diferents projectes i els aspectes curriculars mediambientals.
  • Camins segurs per una mobilitat sostenible.
    • Foment del carril bici per anar a l’institut amb mitjans més sostenibles. Tancament dels carrers adjacents al centre per anar a peu, amb bici o patinet.
  • Conferència Internacional “Tinguem cura del planeta”.
FUNCIONS DELS GREENWORKERS
  • Fer tot el possible per tal que a l’aula respectem el medi ambient.
  • Ser el portaveu de la tutoria a les reunions de responsables d’aula (portar propostes de la tutoria i informar-ne després)
  • Participar activament a les reunions.
  • Procurar que a l’aula es faci correctament la recollida selectiva de residus.
  • Intentar que a l’aula no es faci un mal ús de la llum i la calefacció.
  • Assistir (voluntaris i/o escollits) a les reunions del Comitè Ambiental del centre (alumnat, professorat, famílies) i als Fòrums o altres reunions d’Escoles Verdes en representació del centre.
ENLLAÇOS D’INTERÈS