PREMIS 2018/19

GALERIA DE GUARDONATS

Curs 2018/19

ÀNGELA ELIES, PREMI IDECE PEL SEU TREBALL DE RECERCA

La 8a edició dels Premis IDECE 2019 ha distingit amb el segon premi, dotat amb 1.000 €, al treball El turisme a Ulldecona. Un passat per a un futur, d’Àngela Elies, estudiant de batxillerat durant el curs 2018/19 del nostre centre. El primer premi, dotat amb 1.500 €, ha estat atorgat a Marta Bertomeu de l’EMD Els Muntells (Sant Jaume d’Enveja), estudiant de l’Institut de Deltebre, amb el projecte Més que un riure, un pla de màrqueting turístic del Delta de l’Ebre. El tercer premi, dotat amb 700 €, l’ha merescut el treball Les matemàtiques a la natura de Marta Sanz, de l’Institut Els Alfacs de La Ràpita i el quart premi, dotat amb 500 €, ha estat per al treball El patrimoni industrial d’Alcanar: Los rajolars d’Èlia Martí, estudiant de l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar. Algunes de les alumnes premiades també ho van ser en la 1a edició dels Premis Manuel Sales i Ferré organitzats pel nostre centre i l’Ajuntament d’Ulldecona.

Els premis IDECE van ser entregats el divendres, 29 de novembre, en un acte on va participar el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès; la vicepresidenta primera de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE), Gemma Carim i, el director de l’IDECE, Albert Salvadó. A l’acte, també hi va assistir el coordinador territorial de Joventut, Joan L. Barberà. El director de l’IDECE, Albert Salvadó, ha destacat que “són treballs amb una qualitat de continguts, d’anàlisi, d’aprofundiment i de metodologia suficientment acreditats per a esdevenir un projecte coherent i d’interès social en el camp del desenvolupament integral de les Terres de l’Ebre”.

PREMIS MANUEL SALES I FERRÉ 2019

El dijous, 17 d’octubre de 2019, a la Sala de Plens de l’Ajuntament d’Ulldecona, es va celebrar l’acte de lliurament dels Premis Manuel Sales i Ferré a treballs de recerca i investigació, en la seva primera edició. Durant l’acte es donà lectura al veredicte del jurat que atorgà el premi Manuel Sales i Ferré de Sociologia al treball “Perspectiva juvenil dins d’un món verd” elaborat per l’alumna Bibiana León Roig, d’Ulldecona; el premi MSF Terres de l’Ebre al treball “Més que un Riure: pla de màrqueting turístic del Delta de l’Ebre”, elaborat per l’alumna Marta Bertomeu Sancho, de l’Institut de Deltebre i el premi MSF Terres del Sénia al treball “El turisme a Ulldecona, un passat per a un futur”, elaborat per l’alumna Àngela Elies Antich, de l’Institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona.

Tanmateix, el jurat va valorar molt positivament la qualitat i l’originalitat d’un altre treball presentat, al qual se li va concedir un Accèssit. Es tracta del treball “Les matemàtiques a la natura” elaborat per l’alumna Marta Sanz Matamoros de l’Institut Els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita. Totes les guardonades van exposar breument els objectius i els aspectes més importants dels seus treballs i van rebre els premis consistents en un ordinador portàtil d’última generació valorat en 600 € aportat per l’Ajuntament d’Ulldecona.

L’alcaldessa, Núria Ventura, va destacar en el seu parlament la importància d’aquesta primera edició dels premis, fruit de la bona col·laboració entre l’Ajuntament d’Ulldecona i l’Institut Manuel Sales i Ferré, que els ha fet possibles, i també expressà el seu desig de continuïtat en pròximes edicions per tal de seguir fomentant l’esperit de recerca entre el jovent dels nostres instituts.

El director, Ricard Reverter, va glossar la figura de l’eminent sociòleg Manuel Sales i Ferré, tot destacant la seva visió de futur quan, ja al segle XIX, va impulsar la recerca i la investigació, sobretot en el camp antropològic i a través de les campanyes arqueològiques que ell mateix va impulsar, com a font d’evidència científica que pugui explicar la història de la humanitat i el progrés de les societats.

L’acte va servir de cloenda de l’any en el qual hem celebrat el 50è Aniversari de la nostra institució, inaugurada un 18 d’octubre de 1968. La projecció d’unes imatges retrospectives i un aperitiu als claustres de l’Ajuntament, compartit amb el públic assistent que omplia la sala de plens i les guardonades, van tancar aquesta històrica celebració.