DOCUMENTEM AL VOLTANT DEL PREGÓ DE LA FESTA MAJOR

UNA CRÒNICA BREU

Un dia a classe, vam estar comentant que aviat ens tocaria fer el Pregó de Festa Major, ja que som els Massagrans.

En primer lloc, la Marta ens va preguntar si sabiem que era un Haiku. Ningú ho sabia, i ens va donar una fitxa que explicava el que era i com fer-ne.

Va passar temps i vam estar parlant de com fariem el nostre Pregó, ja que cal explicar les activitats. Com ja ens consideravem experts en Haikus (perquè vam estar practicant per respondre una carta dels pares i una cosa de les vacances) vam decidir fer-ho utilitzant-los. Per grups de taula, vam fer Haikus sobre… La Xocolatada, la Cercavila, els Jocs de Cucanya, fins i tot, Haikus dels mestres de comunitat, etc. Segon pas, havíem de desenvolupar la història!!

Com estem fent un projecte sobre el “Perquè hi ha anònimes?” vem arribar a la conclusió de fer alguna cosa de les dones. També, en petits grups, vam fer la història, i quan vem acabar vam posar-ho en comú. Finalment, un dia la Marta ens va imprimir el guió definitiu del pregó i a tots/es ens va agradar molt. Hi havia gent que havia d’aprendre frases en un altre idioma com… Rus, Italià, anglès i àrab. Vam haver de memoritzar, aprendre la posició neutra i la Marta ens va ensenyar diferents tipus de exercicis per vocalitzar, etc.

El dia abans del Pregó estem molt nerviosos. El dia del Pregó teniem que estar a les 8:15 del matí a l’escola per l’últim assaig i preparar l’espai. Quan ya eren les 9:05, estavem al vestidor super, super, super nerviosos, i va arribar el moment, vam sortir i ho vam fer super bé. Ha sigut l’últim Pregó que viuriem a l’escola Marta Mata, però, m’ha agradat moltíssim.

Yaiza Bravo

EL CAMÍ CAP AL PREGÓ DE FESTA MAJOR

HaikuQuè es?Com es fa?

Practiquem               VocalitzarExercicis corporalsNeutralitat