SETMANA DE LA CONVIVÈNCIA

Comencem la setmana tots i totes al gimnàs de l’escola i compartim el vídeo de la cançó “Mirada estràbica” de Xiula, per tal de reflexionar sobre el missatge i significat de la cançó. Arrel d’aquesta ha sorgit una bonica conversa on han sorgit idees com:

• Tots som diferents i això està relacionat amb la convivència.

• Ens hem d’adaptar a tots.

• Una mirada poc centrada vol dir mirar cap als dos costats.

• Els camins de la vida.

• Parla de nens amb discapacitats.

Seguidament ens hem adonat que en el gimnàs hi havia penjats els autoretrats de mitjans i grans, però que no hi havia cap de Petits, i hem proposat de fer-los amb la seva ajuda.

Al llarg del dimarts al matí, ens hem organitzat en grups, a partir d’un petit, un mitjà i un gran. Aquests dos últims han ajudat als petits a fer el seu autoretrat, amb molta cura i sense deixar-nos cap detall. Els autoretrats estan penjats al vestíbul de l’escola. Una altra activitat que han pogut compartit plegats, ha estat la creació d’un collage a partir de les fotografies de les cares dels diferents components del grup. Aquests els podeu veure a les vidrieres del passadís de les entrades de primària.

Durant la setmana, hem visualitzat diferents curtmetratges relacionats amb la convivència i hem explicat contes que ens han fet reflexionar. Els més grans també han parlat del pla de convivència de l’escola i de les NOFC.

Per finalitzar la setmana, a la pista de l’escola, tot convidant a les famílies, hem ballat diferents danses tradicionals, que el Bernat ha treballat en les diferents aules, compartint una bona estona tots i totes, amb la companyia del grup musical “Soni com pugui”. A més a més hem escoltat el decàleg que hem confeccionat durant la setmana, amb les veus d’alguns infants de l’escola.

LA NOSTRA FESTA MAJOR’24

Aquesta setmana hem celebrat la Festa Major d’escola, en honor a Sant Hilari, patró del municipi. Tot va començar el dijous a la tarda amb els esperats tallers amb les famílies, per decorar i engalanar la pista tots plegats. Entre flors d’hivern, cerclandales, teixint cedes… vam passar una tarda divertida i acolorida, enfilant garlandes i originals complements festius.

L’endemà de bon matí vam tenir una jornada atapeïda d’activitats que va començar amb el tradicional pregó. El gimnàs es va omplir a vessar per gaudir d’un pregó cuinat per unes il·lusionades Matildes que, amb l’ajuda dels petits, ja tenen el capgròs. Seguidament la cercavila va desfilar pels carrers més propers, amb l’acompanyament musical de Molta Xamba i la Batucada dels Grans. Els gegantons i capgrossos es van fer veure acompanyant tota la gentada. Fins i tot els petits de la llar van sortir a treure el nas!

Un cop de tornada a l’escola vam poder entrar en calor amb la xocolata calenta que ens va preparar l’AFA. Amb la panxa ja plena, vam entrar a la pista on Circ de jocs va preparar activitats per tothom, fent-nos viure l’emoció de l’infant que tots portem dins, insistint en la importància de tornar a jugar com sempre, grans i petits, al carrer, amb coses senzilles, compartint, allunyant-nos de les pantalles.

Per acabar la jornada, vam anar a Can Papasseit a veure Els contes de la Lola de la companyia Teatre Nu

Agraïm a tots i totes els que un any més heu fet possible (i més nostra) la Festa Major!