DE QUINES MANERES PODEM REPRESENTAR UN RESULTAT MATEMÀTIC?

UN TREBALL DE RECOLLIDA DE DADES A EDUCACIÓ FÍSICA PER FER MATEMÀTIQUES

Ja fa uns quants dies que ens vam proposar fer una recollida de dades, per treballar la relació entre les fraccions i els percentatges, d’una manera més engrescadora: a partir d’uns jocs de puntuació d’Educació Física!!!

Durant dues sessions d’aula, vam pensar i dissenyar, en petits grups, de quines maneres podíem fer una recollida de dades de les 5 proves a les que jugaríem. També vam passar a net els dissenys utilitzant el DRIVE, tot aprenent a crear taules. Posteriorment vam escollir la que millor ens podria anar per recollir les dades.

Les proves les vam haver de fer també en dues sessions ja que la meteorologia del primer dia no va ajudar. Teníem una prova d’encistellar des del punt de tir lliure; una altra des de qualsevol punt; una de fer gols amb la mà, amb la pilota de handbol; una de fer gols amb el peu per sobre de la cinta lligada a la porteria; i la darrera que consistia en llençar unes anelles per fer punteria. Vam sortir tots preparats amb les carpetes, els fulls i els estris per escriure, i amb moltes ganes de passar-ho bé.

Després, novament a l’aula de Massagrans vam recollir de quantes maneres diferents podríem representar un resultat matemàtic. Va ser una gran feina amb uns molt bons resultats. Aquí en teniu una petita mostra.