Aquesta setmana seguim descobrint la forma geomètrica del rectangle que és com volem que sigui el laberint de bales. Manipulem diferents materials de diferents formes, anem identificant els rectangles i la diferència amb el quadrat. També busquem rectangles per l’aula, quan els tenim localitzats, mesurem els seus costats amb les cintes mètriques i els regles, comprovem si realment és un rectangle o una forma diferent.
Una vegada ja hem entès què és un rectangle; té quatre costats i són angles rectes però no tots els costats són iguals, els dos costats paral.lels tenen la mateixa mida i longitud i els altres dos també.
Observem la nostra base de paper del laberint i definitivament ens adonem que no acaba de ser un rectangle. Un Tabaluga ens explica que em de tallar el paper que sobra perquè sigui un rectangle. A continuació, tornem a mesurar la base del paper, i ara sí, tenim clar que les mides han de ser iguals. Tal i com diuen els infants, hem de mesurar els dos costats llargs i els dos curts.
Recordeu, teniu més fotografies al drive.
Comentaris recents