LES PRIMERES MATILDES!

Benvinguts i benvingudes al nou curs 2023-24. Un curs de ben segur ple d’emocions, records i esperances ja que es tracta de la recta final de la nostra estada al Marta Mata.

Hem engegat motors preparant l’aula, els materials, llocs… començant a descobrir coses que hem fet aquestes vacances, amb els diaris destiu, i tenint els primers reptes que ja ens han fet suar. A l’aula tot flueix, com la mateixa vida, i apareixen necessitats per començar a pensar, argumentar i fer servir les estratègies que ja tenim, tot expicant-les als companys. Com que ja som Matildes, i us podem expicar molt bé per què ja no Massagrans, comencem a pensar en el poc temps que ens queda i d’aquí a voler fer un Compte enrere físic a l’aula, per anar desfullant els dies que passen fins l’arribada a l’institut. I llavors, QUANT TEMPS ENS QUEDA PER SER MATILDES?

Seguidament teniu algunes de les nostres reflexions. Aquest curs sovint podreu llegir-ne al nostre blog. És quan fem aquest treball de pensar, recordar i endreçar mentalment tot allò que hem fet per escriure-ho i explicar-ho, quan realment valorem tot el procés d’aprendre.

PRIMERS DIES D’ESCOLA

Vam començar l’escola escollint on seuríem i vaig seure amb la Imane, l’Alicia, i la Iris. El primer dia vam fer 3 escrits de coses que en havien passat a l’estiu i havíem d’endevinar de qui era l’anècdota. El divendres vam conèixer a la Laura la nova mestra d’anglès. Després amb la mestra d’anglès vam fer el dibuix pel calaixet i vam fer cercles, formes de colors i el nom. El dimarts vam fer el punt de llibre i va ser de color marró i havíem de fer formes i decoració per fora dels dibuixos resseguits amb boli negre. Em vaig emocionar quan vaig tornar veure els meus companys i vaig estar molt còmode. Ranya

Vam començar l’escola agafant els llocs on voliem seure. Després d’escollir els nostres llocs ens van donar el material i vam fer un petit text on havíem d’explicar 3 fets que ens hagin passat durant l’estiu. Després de fer tot el text, vam fer una rotllana al terra i havíem  d’endevinar el que havien escrit els nostres companys. El segon dia de l’escola vam conèixer a la Laura i ens va proposar una idea que era un dibuix amb diferents formes amb posca per el calaixet. Després de pintar les formes en posca vam fer unes rodones amb permanent negre i havíem de  convertir-les en objectes .Però quan vam començar l’escola el primer dia jo vaig pensar per dins que era el nostre últim any a la escola i que lo havíem d’aprofitar el any molt fins que arriba el 21 de juny i marxem al institut. Emma

El primer dia ens vam veure tots i ens vam explicar coses entre nosaltres.Després vam escollir llocs, també vam fer  un joc que tractava d’escriure tres coses importants que ens hagin passat a l’estiu però no havíem de posar el nom perquè després la Ivet habia de llegir los i nosaltres havíem d’endevinar qui era de la classe. El dimarts vam fer els punts de llibre i havíem de fer formes amb un paper blanc i després els vam retallar i passar a un paper marró. Aquests dies m’he sentit contenta  de tornar a veure els meus companys i mestres, primer estava molt perduda però després m’he acostumat. Imane

QUANT TEMPS ENS QUEDA PER SER MATILDES?

L’altre dia la Ivet ens va preguntar quant temps ens quedava per ser Matildes. Llavors després de fer els càlculs van sortir resultats molt diferents. A un li va sortir 289, uns altres 335, etc. Hi havia gent que ho va calcular en hores, uns altres ho van calcular en minuts, també en segons i inclus també algú ho va calcular en mil·lèsimes. A la tarda ens van posar amb un nen o una nena al que li va sortir un resultat diferent que no era el nostre, pero que havien pensat com nosaltres. Al final de la tarda, vam acabar amb el resultat dels dies…era 289, i havíem què fer un compte enrere d’aquests 289 dies que ens queda a l’escola. Joel

Aquesta setmana hem pensat quan temps ens queda per ser Matildes. Cada persona va agafar un paper per fer seves sumes, restes… Quan ja ens van donar  els resultats vam dir quants ens havia donat a cada persona però hi havia gent que ho havia fet amb festius i alguns sense. Algunes van decidir si ho volien fer per mesos, dies, hores, minuts, segons i mil·lèsimes. Jo vaig calcular els dies i em va donar el número correcte que era 289. Paula Montoro

El primer que vaig fer va ser comptar els dies de cada mes em va donar 291, però son 289 i també vaig comptar els mesos.  Em va donar 9 mesos i 13 dies. El dia següent vaig fer una operació i va ser quan em vaig donar compte de que era 9 mesos i 15 dies. Vaig tenir una idea: si agafo els dies i els divideixo per les setmanes que té el curs  m’hauria de donar 7, perquè son els dies que té una setmana. Em va donar 6,88095238 perquè son 42 setmanes i un dia. Vaig deixar a les mestres parades. Erik Cáceres

Els primers dies ens van posar un repte i ens van preguntar quan temps ens queda per ser Matildes, llavors ens van donar un paper i vam començar  a multiplicar, sumar, restar… Jo per exemple vaig sumar i jo vaig escollir això perquè vaig sumar les setmanes dels tres trimestres i em va donar 38 setmanes. També podiem escollir si voliem contar el caps de setmana o no voliem. jo vaig escollir sense contar el caps de setmana i per ajudar nos ens van donar un calendari. Després de fer els càlculs els vam posar en comú. Al següent dia ens vam posar en grups i parelles. A mi en va tocar amb la Leire i havíem de contar les setmanes, per mi va ser una miqueta difícil però vam tindre un resultat. Després vam parlar i vam explicar els nostres càlculs i vam descobrir que ens queden 289 dies però havíem de restar el primer dies d’escola. Alícia

Un dia la Ivet ens va donar la idea de saber quant temps ens queda a l’escola. I ens va dir que calculem, però hi havia moltes maneras de calcular-ho, com amb festius o sense festius i aquesta no era la unica variant, alguns contaven amb  mesos, altres amb hores, etc. Un fins i tot ho va calcular amb mil·lèsimes. Al final el resultat era 10 mesos, 42 semanes, 289 dias, 6,936 hores,416,160 minuts,24,969,600 segons, 225,736,400 mil·lèsimes. Dani