ESTAR, CONÈIXER I SABER CONVIURE

Aquesta darrera setmana del trimestre ha estat especial i diferent. Segurament, per nosaltres, una de les últimes que a l’escola hem viscut de ple l’estar amb les persones, per conèixer-les, tot sabent conviure.

Les Matildes concretament ens hem agrupat amb els Patufets i Rovellons, primerament per ajudar als més petits a fer-se l’autoretrat amb una mica de la nostra guia. Entre rialles, i algun plor, i la col.laboració també dels Rovellons, hem anat donant els nostres consells, sota la mirada atenta dels petits i la il.lusió que els més grans compartíssim amb ells aquest temps. Per nosaltres ha representat una bona dosi de paciència i d’esforç per fer-nos entendre i respectar el seu ritme. Hem après a esperar, a ser més tendres i a posar-nos al lloc dels mestres. Seguidament hem visionat el curt For the birds, observant la diferència i les relacions que de vegades es donen quan no es vol entendre i acceptar als altres. N’hem parlat i hem reconegut que situacions semblants passen entre les persones. Per la tarda hem jugat a desmuntar la nostra cara partint de fotografies, per confegir noves imatges extravagants i divertides que resultaven de la barreja de retalls. Ha estat molt divertit!

A classe hem tancat la setmana amb una frase molt de Matildes que lluirà al decàleg de la convivència:

” A l’escola…Tots i totes som importants, tenim veu i som benvinguts/es!”