QUAN MESURA EL MURAL?

Ens hem fet una pregunta que sembla senzilla però que, per a la nostra edat, és en realitat molt complexa. Què mesura el Mural de les quatres estacions de l’Espai Guinovart i quant espai ocupa?

Hem cercat informació sobre l’obra de Josep Guinovart i Bertran que més ens va cridar l’atenció i hem trobat que les seves mides són 7,5m i 5,5m. Sabem que això significa que és molt gran, ja que a la visita al museu vam comprovar que ocupava una paret enorme. Però ens hem plantejat si seríem capaços i capaces de fer-ne un d’igual i si ens hi cabria a l’escola.

Hem encetat la conversa preguntant-nos com es pot saber què volen dir aquests números i lletres. Hem estat d’acord que la “m” vol dir metres però no tenim gens clar perquè hi ha una coma entre els números. Com el grup de la Mireia també està mesurant l’Era, una altra obra de Guinovart, i sabem que van preguntar a un company més gran, els hem anat a consultar. Ens han explicat que per mesurar havíem d’agafar una tira mètrica d’un metre i repetir-la tantes vegades com el número que necessitem i que el 5 vol dir la meitat del metre. Hem agafat, doncs, paper d’embalar i hem calculat els 7,5 metres de l’alçada del mural. Aquesta setmana, ens tornarem a trobar amb el grup de la Mireia i compararem les mesures del mural amb les de la era, per saber quin és més gran.

També hem estat buscant per l’escola parets tan grans com les de l’espai Guinovart, per si podem acabar fent realitat el nostre mural!

No us perdeu totes les fotografies del Drive.