QUINA FORMA TÉ LA NOSTRA ESCOLA?

Abans de començar a fer l’obra d’art de la nostra escola, pensem quina forma té. Hi ha infants que diuen que és quadrada, altres rectangular i algú també diu que és rodona. Com que no ens posem d’acord decidim fer cadascú un dibuix de l’escola i després els posarem en comú a veure si podem arribar a alguna conclusió.

Després de fer tots, el dibuix i de mostrar-los a la resta de companys i companyes ens adonem que continuem sense tenir molt clara la forma exacte de l’escola, ja que hi ha infants que defensen que l’escola és quadrada i d’altres rectangular. En aquesta ocasió ja han descartat la forma de cercle.

Per tal de poder acordar i verificar la forma real de l’escola anem al parc de davant a observar-la detingudament i a tornar-la a dibuixar. Un cop sortim i la mirem acuradament molts infants se n’adonen que té forma rectangular. També ens adonem que hi ha molts nens i nenes que fan servir la paraula quadrat, però que realment volen dir rectangle.

Un cop tornem a l’aula amb els dibuixos els comparem amb les primeres representacions que vam fer, i podem observar canvis molt espectaculars.

Finalment arribem a la conclusió que l’escola és rectangular i per tant la nostra obra d’art ha de ser també d’aquesta forma.