ITINERARI DE CASA A L’ESCOLA

Aquesta ha estat una setmana d’ordre i entesa de funcionament del nostre grup de treball.

Per un costat hem acabat de parlar de les pel.lícules que aquests primers dies de curs hem visionat i que estan relacionades amb el projecte de comunitat, “La volta el món en 80 dies” i “Camino a la escuela“. Hem vist en comú la idea del camí i la importància d’aconseguir l’objectiu d’arribada. Pel mig tots els aspectes d’actitud relacionats: l’esforç, la perseverança, el compromís, la il.lusió, la superació personal… També hem compartit l’objectiu-repte que enguany ens ocuparà les sessions de projecte de comunitat: Organitzar la sortida d’escola de finals de curs. Tots hem estat molt emocionats i ens hem sentit importants d’entomar aquesta responsabilitat!

Amb els chromebooks, a nivell individual, hem estat fent recerca dels diversos noms dels grups que Teixim camins: GR11 Sender dels Pirineus, GR83 Camí del Nord, Route 66, Los caminos de Santiago i el nostre, Ruta de la seda. Ens hem fixat principalment per on discorren tots aquests camins (situació geogràfica), de quants quilòmetres estem parlant i què té d’especial cada recorregut. Ha sigut una primera presa de contacte amb el gran volum d’informació que podem trobar per la xarxa.

Per acabar la sessió, hem iniciat el treball de representar el nostre camí més habitual: de casa a l’escola. Primerament, a la llibreta, hem fet un llistat dels Punts de referència fixes que ens serveixen d’orientació, evidentment diversos en cada recorregut i persona. Seguidament hem redactat aquests punts en format d’explicació narrativa de la nostra ruta. Després, amb tota aquesta informació a l’avast, hem començat a fer l’esbós del nostre itinerari, provant d’orientar-nos, situar-nos, pensant en com col.locaríem el full o fulls que utilitzaríem. És una tasca lenta, precisa que requereix de molta concentració i organització personal. Som en camí d’anar-la perfeccionant en algunes estones de cada sessió.