AIRES DE BOSC AMB BICICLETA

Aquest dijous hem fet un sortida combinada del projecte d’aula amb educació física. Hem sortit en bicicleta, direcció al parc fluvial per allà provar i exercitar-nos amb els canvis de plats i pinyons, cosa que necessitarem dominar pel repte BTT. Hem buscat un terreny amb una mica de desnivell i allà hem pogut constatar la importància de fer les combinacions correctament, per encarar les pujades i baixades amb tranquil.litat i fluidesa. Després d’aquesta estona de pràctica i havent escoltat els consells del Dani (com a expert de l’Educació fisica), hem pres quatre apunts al diari de natura i hem carregat piles esmorzant. Seguidament hem encarat la petita ruta fins la nostra, ja coneguda, zona de les cabanes. Ha estat un passeig molt agradable, amb algun tram més enfilat que ens obligava a provar i adaptar els canvis de la bicicleta. Una vegada a la zona final, ens hem relaxat escrivint les nostres sensacions i emocions, molts ens hem sentit lliscar entre els núvols, tot i sentir les cames cremar en algun moment. Tot plegat ho hem enregistrat una vegada més al diari de natura. Més tard hem escollit un arbre que ens cridés l’atenció i l’hem dibuixat del natural, amb precisió i concentració. Ens hem connectat amb la natura entre el silenci, acompanyant-nos del temps meravellós de primavera. Després de dinar, hem donat color als nostres arbres amb aquarel.les, apreciant que resulta agradable acolorir a l’aire lliure, connectant-nos amb la terra, olorant els pins i sentint-nos part del bosc. No hem volgut marxar sense fer entre tots una improvisada exposició d’arbres dibuixats, al peu d’un tronc, abraçats en cercle, inventant-nos noms per aquest fet artístic.

De tornada ens avisava el Dani que tot semblava més fàcil, teníem més baixades, però alerta que relaxar-nos massa i pensar que ja som experts en bici ens pot jugar males passades! I una mica així ha estat, no ens hem escapat d’alguna rascada o frenada en sec improvisada que ens ha fet reaccionar a tots. La prevenció i la seguretat sempre cal tenir-les presents, l’objectiu no és arribar primers és seguir treballant la importància del grup, el control, l’ajuda i col.laboració perquè tot surti bé i en tinguem bons records.

Salut i per moltes pedalades!