APRENEM A ORIENTAR-NOS!

Aquest matí hem fet una “ petita cursa d’orientació” al parc de davant de l’escola. I és que per poder crear una cursa d’orientació pels boscos de Vilanova del Camí, que és l’objectiu del nostre projecte, primer ens hem de familiaritzar amb aquests mapes que són diferents amb els mapes cartogràfics que tots i totes coneixem. També hem d’anar posant en pràctica la nostra capacitat de concentració i orientació en diferents espais diferents als de l’escola.

D’entrada, abans de començar la cursa hem observat com funciona el mapa. Ens hem fixat amb moltes coses:

-tot el que hi ha en el parc (arbres, bancs, el tren, els colors de la paret…) està representat en el mapa.

– en la llegenda hi ha la descripció dels punts de control i ho indica amb uns símbols o dibuixos.

-el triangle és el punt d’inici i el doble cercle l’arribada.

– els punts de control estan marcats en el mapa amb una rodona i un número i sobre el terreny (parc) hi ha cada zona amb la fita…

A continuació, ens hem organitzat amb petits grups i amb el mapa a les nostres mans i amb el cronòmetre a punt, ha començat la diversió! I és que amb aquesta activitat hem pogut seguir treballant i potenciant el treball en equip, fomentant la imaginació i la presa de decisions quan s’ha d’interpretar la informació del mapa i contrastar-la amb la realitat de l’entorn per tal d’arribar al següent punt de control.

Mireu que bé ens ho hem passat!!