SORTIM DE L’AULA I… QUINS “PROBLEMES” MATEMÀTICS!

Aquest projecte d’aula ens fa sortir molt de l’aula, i a sobre, després ens genera molts “problemes” MATEMÀTICS!

Quan anem a comprar jocs de taula després hem de fer càlculs sobre els COSTOS i els DESCOMPTES que tenim per ser una escola, si sortim a caminar el Wikiloc ens genera un munt de DADES (kms recorreguts, temps en moviment, desnivell, perfil de l’etapa, temps total, temps que hem estat parats…) que hem d’analitzar i fins i tot calcular l’espai de joc o el tamany del dipòsit de Vilanova en el Google Maps (PERÍMETRES, RADIS, ÀREES…)… En definitiva, una manera més nostra i significativa de treballar la competència matemàtica.

Davant de qualsevol problema, primer cal que ens plantegem què hem de fer per resoldre-ho, quines estratègies tenim per fer-ho. Ens va molt bñe anotar les DADES del Problema i després a través de REPRESENTACIONS GRÀFIQUES i els CÀLCULS necessaris ja podem intentar resoldre’l.

 

15