LA FUNCIÓ DELS ALIMENTS

Durant el primer trimestre el grup dels Dònuts vam anar descobrint més coses sobre el nostre grup, els superflus. Vam conversar sobre allò que ens aporten al nostre cos i la importància de prendre’n amb mesura. 

Durant aquest treball van aparèixer les paraules “saludable” i “no saludable”. De seguida vam tenir clar que el nostre grup es situava en la categoria de NO SALUDABLE.

A partir d’aquí, ens vam plantejar una pregunta important: com eren els altres grups d’aliments que existeixen a la nostra comunitat? Amb curiositat, vam decidir visitar les altres classes per preguntar-los el nom del seu grup: constructors, reguladors i energètics. Els noms ens van proporcionar pistes per poder fer hipòtesis de les funcions que aquests aliments poden tenir en el nostre cos.

A mesura que conversàvem i formulàvem preguntes, vam arribar a la conclusió que els aliments energètics són essencials per a l’activitat física i mental. Aporten l’energia necessària per córrer, saltar i fins i tot pensar. En aquest moment, també vam descobrir que els aliments constructors són fonamentals per al creixement i la reparació del nostre cos, ajudant a “construir les parts del nostre cos quan creixem i ens fem grans”.

El grup dels reguladors ens va semblar una mica més complicat de comprendre. Per això, vam decidir investigar aquesta paraula a internet. Quan vam trobar la seva definició, vam aprendre que aquests aliments ajuden a prevenir malalties i a mantenir el cos en bon estat de funcionament. Després d’això, vam intentar pensar en exemples que il·lustraven aquesta funció.

Amb la idea clara de que per créixer i mantenir-nos sans necessitem aliments de tots tres grups, ens vam preguntar quins aliments pertanyen a cadascun. Vam formar grups, vam cercar per internet i vam fer una llista d’aliments. A l’hora de compartir-ho, vam descobrir que la classificació d’aliments no és tan senzilla com semblava. Un mateix aliment pot tenir funcions diferents i pertànyer a més d’un grup alhora.

Per acabar , vam decidir modelar els aliments amb plastilina i escollir-ne un de cada grup per crear la nostra composició personal.