NOU PROJECTE DE COMUNITAT

El passat dimecres 25 d’octubre els Mitjans vam començar el projecte de comunitat d’enguany trobant-nos tots i totes al pati de l’escola. En els projectes de comunitat, Rovellons, Alícies i Tanits ens barregem per formar cinc nous grups que treballarem i investigarem per camins diferents al voltant d’un mateix repte.

I, com farem els grups? Una rovellona ens explica que a Petits van a una sala i que allà ho descobreixen, però les Alícies i les Tanits responen que a Mitjans acostumem a fer un joc per esbrinar-ho. I clar, això de jugar ens entusiasma! Abans de buscar res pel pati, un mitjà ens avisa que als vidres hi ha una cosa penjada que abans no hi era. “És com un dibuix!”, “Sembla un logo…”, “Jo diria que és un escut!”… Els i les mestres no en saben res, o això ens diuen, així que caldrà tenir els ulls ben oberts i descobrir si realment aquells dibuixos penjats tenen alguna cosa a veure o no.

Sortim junts a fer una bona recerca per tot el pati de l’escola; busquem a la pista i al pati de petits, al bosquet i al sorral, per sobre i per sota dels bancs, de porteries, inclús entre els llibres de la biblioteca de pati!… De mica en mica anem trobant els nostres noms i, no us ho creureu, però… a l’altra banda del nostre nom apareixien els dibuixos-logos-escuts que havíem vist als vidres. Decidim col·locar els nostres noms al costat del dibuix corresponent i així es van confegint els cinc grups per aquest curs.

Després ens hem posat per grups i hem rebut una carta que no hem dubtat a obrir ben de pressa. A l’interior hi havia una endevinalla escrita sobre un pergamí. Cada grup ha intentat trobar la resposta, però no tots i totes hem estat capaços. Un segon sobre amb unes lletres ens han donat pistes, eren les lletres que ben col·locades ens dirien el nom del nostre grup!

Comença així una nova aventura pels i les mitjanes! Ara cada grup haurà de continuar pensant i buscant respostes… Audere est facere!