SOM LES BÚIXOLES

 

Sóc rodona i t’ensenyo el camí 

per arribar al teu destí.

 

Endinsats en el curs, la Comunitat de Mitjans ha iniciat el seu Projecte de Comunitat. Per començar, ens hem trobat a les portes d’entrada a l’escola i hem fet un joc per formar els grups amb els qui treballarem amb nenes i nens de la classe dels Rovellons, les Alícies i les Tanits. 

Un cop formats els grups, hem hagut de resoldre l’endevinalla que encapçala aquesta entrada al Blog i hem descobert que som el grup de les Brúixoles.

L’aula de les Alícies serà on investigarem el grup de les Brúixoles. Ens hem trobat a la rotllana i hem començat a enraonar sobre què és una brúixola i per a què serveix: 

  • és una cosa petita que la pots portar que indica el nord, el sud, l’oest i l’est. 
  • t’indica on vols anar.
  • és una cosa que et porta on vulguis.
  • hi ha una aplicació que està al mòbils i tu poses on vols anar i et porta. 
  • el GPS et porta als llocs. 
  • crec quan estàs a prop del sud o de l’oest la brúixola es posa a donar voltes. 
  • la brúixola indica cap a on estàs anant.
  • què és el nord i el sud? 
  • és la terra.
  • al sud és on fa més fred, o al revés?
  • al nord fa més fred i al sud més calor.

Després de posar en comú què creiem què és aquest objecte, el representem amb una il·lustració. Cadascú dibuixa com creu que és una brúixola. 

Desplaça cap amunt
Ves al contingut