Tallers de plàstica internivells a primària. Curs 2019/20

Des del curs passat a primària vam engegar un projecte de creació de diferents tallers internivells on tot l’alumnat pot participar en diferents propostes artístiques. El grup de mitjans (de 1r a 3r) i el grup de grans (de 4t a 6è) es reorganitzen una tarda a la setmana en 8 grups de 18/19 alumnes de les diferents classes i al llarg de tres sessions assisteixen a un espai diferent. Un total de 4 espais duplicats. A cada espai es treballen diferents tècniques, però sobretot representen un mitjà on es desenvolupa la creativitat i l’expressió.

I com en tot projecte viu, hi ha modificacions i enguany hem aplicat canvis organitzatius i de format amb l’objectiu de millorar l’experiència del curs passat.

Aquests tipus d’agrupament internivells afavoreixen la interacció dels infants de diferents edats que d’una altra manera difícilment es relacionarien, i d’aquesta interacció n’esdevenen molts aprenentatges. També afavoreixen la reducció de les ràtios (es redueix el nombre d’alumnes per grup, ja que hi ha 8 grups per als 6 grups-classe), i alhora es poden atendre millor les necessitats dels alumnes. Així mateix, moure’s pels espais diferents de l’escola acompanyats per diferents mestres, comporta viure situacions noves i, així, anar adquirint seguretat i autonomia personal.

Els tallers d’aquest curs són els següents:

• En els tallers de volum els alumnes percebran a través de diferents obres, experimentant amb massa i altres utensilis. Fent una mirada i aproximació als teixits urbans.
  • En els tallers de color s’observaran diferents obres, experimentaran i jugaran amb la llum, entenent el missatge que volen expressar amb els colors.
  • En el traç es farà un treball de percepció i experimentació de les línies, en l’autoretrat i en els diferents tipus d’escriptura al llarg de la història.
  • En els tallers d’expressió corporal, a parir de danses lliures, mímica i coreografies, els alumnes podran expressar-se i experimentar amb la llum.

GRUP MITJANS (de 1r a 3r)

GRUP GRANS (de 4t a 6è)

A la galeria de fotografies podreu veure els treballs que s’han dut a terme durant la primera sessió als diferents tallers. La valoració és molt positiva ja que nens i nenes han rebut molt bé la proposta organitzativa i han gaudit molt dels diferents espais. I això només comença… entre tots i totes anirem construint aquest projecte i millorant els aspectes que calguin per adequar les propostes als interessos de l’alumnat.