Activitats Artístiques i Creatives

(ESPAI EN CONSTRUCCIÓ)

ARTELIER de P4 a 6è. Proveïdor: L’Artelier. Espai Creatiu.

Objectius:

  • Fomentar la creativitat
  • Posar el focus en el procés.
  • Acompanyar l’infant tot respectant els seus ritmes

Mètode:

  • Presentem provocacions artístiques preparades que conviden a la lliure creació.
  • Mostrem diversos referents artístics per educar la sensibilitat estètica.
  • Oferim diversitat de materials, suports i contextos creatius.
  • Introduïm les propostes plàstiques amb narracions il·lustrades.

 

COSTURA CREATIVA – 0 RESIDUS de P5 a 6è. Proveïdora: Raquel Martí.

Beneficis de la costura per a infants

Un dels principals aprenentatges per als més petits és el treball de la paciència. Encara que en els primers moments, aprendre les primeres puntades pot ser una mica complex, una vegada dominin els punts bàsics podran gaudir d’una activitat molt relaxant. Aprendran a tenir paciència ja que confeccionar mitjançant les labors de costura és una activitat que requereix un temps de dedicació. A més, podrem ensenyar-los que mitjançant la costura, totes les hores de treball acaben tenint la seva recompensa.

Presentació

Upcycling és un terme recent utilitzat per a descriure o englobar tècniques que inclouen la transformació de residus per a la fabricació de nous objectes de valor. En aquest taller aprendràs com fer-ho d’una manera fàcil.

Metodologia

  • Mètodes pràctics d’aprenentatge
  • Mètode intuïtiu
  • Individualitzar la formació del participant dins del grup i potenciar les seves habilitats.

Objectiu

  • Desenvolupar la creativitat
  • Crear els propis objectes.

 

DANSA de P4 a 5è. Proveïdor: Escola de Dansa del Centre de Lectura

 

MÀGIA de 3r a 6è. Proveïdor: Òscar Vallhonrat

Per què aprendre Màgia?

  • Augmenta l’autoestima
  • Millora les relacions humanes
  • Desenvolupa habilitats comunicatives
  • Desenvolupa la psicomotricitat
  • Desenvolupa la creativitat i la memòria
  • Desenvolupa la capacitat d’autosuperació
  • Desenvolupa l’atenció

Què l’activitat extraescolar de Màgia?

És una activitat amb funció didàctica que pretén iniciar els infants en el fascinant art de la Màgia. De forma divertida i pràctica aprendran les tècniques bàsiques i els secrets utilitzats pels mags a través de jocs de màgia. Tots els jocs de màgia apresos es faran amb materials que tots tenim a casa o a l’escola, ja l’objectiu és que puguin fer màgia en qualsevol lloc. Fins i tot, aprendran a fabricar-se els seus propis trucs. Ens endinsarem en la història de l’art de la màgia explicant qui va inventar el joc de màgia o anècdotes de grans mags. A més a més, s’intercalaran els jocs de màgia amb desafiaments, reptes, enigmes, bromes, curiositats, il·lusions òptiques…Tot per passar una bona estona aprenent!

Què aprendran?

  • Cartomàgia – Màgia amb cartes
  • Màgia amb objectes
  • Matemàgia – la màgia dels números
  • Màgia amb el cos
  • Màgia científica
  • Il·lusions òptiques.
  • Desafiaments, reptes, bromes.
  • Història de la Màgia.

 

MÚSICA de P4 a 6è. Proveïdor: Escola de Música del Centre de Lectura.

Estructura dels cursos:

SENSIBILITZACIÓ INFANTIL (P4 + P5)

Utilitzant com a principals eines el moviment, la dansa i la cançó, descobrirem els contrastos: fort-fluix, ràpid-lent, moviment ascendent i descendent… Començarem a conèixer i reconèixer els instruments musicals, les notes musicals i alguns ritmes.

 

INTRODUCCIÓ RODA (1r Primària)

  • Llenguatge musical: els alumnes segueixen el treball que inicien a Infantil. Treballem en moviment i continuem aprofundint en el coneixement dels instruments, de les notes i dels ritmes. En aquest curs començaran a veure de forma escrita els diferents elements i descobrirem els instruments orff (carillons, xilòfons i metal·lòfons). La cançó també serà un dels eixos importants del curs.
  • Roda d’instruments: durant aquest curs, els alumnes coneixen de primera mà els instruments que podran tocar a partir de 2n de primària: violí, violoncel, flauta travessera, clarinet, piano i guitarra. En total tindran 4 sessions de 20 minuts amb cada instrument, 3 de seguides durant el primer i segon trimestre i una de recordatori al tercer trimestre. Professors especialitzats de cada instrument aniran a l’escola. Els alumnes aprendran el funcionament dels diferents instruments i rebran les primeres nocions de com es toquen. Al juny, en una reunió de pares i ajudats d’un informe dels professors, decidiran quin instrument voldran tocar el curs següent.

 

MÚSICA 1, 2, 3, 4 i 5

A partir de Música 1, cada infant ha triat instrument i inicia les classes d’instrument (en grup o individual, com comentem més avall). Per tant, a les classes de llenguatge, comencem a tractar a fons la lectura de notes, el treball rítmic començant a conèixer les figures rítmiques de les més senzilles a les mes complexes i practicant polirítmies (a partir de musica 2) i iniciem el treball de formes musicals, algunes nocions d’història de la música i conceptes de tonalìtat, acords i harmonia bàsica, indicacions de compàs i lectura en clau de sol i clau de fa, que s’anirà intensificant a mesura què anem avançant els següents cursos. Audicions a classe i treball de la cançó són dinàmiques que seguim utilitzant a les sessions.

  • A MÚSICA 5 els alumnes de sisè han de valorar si el curs següent volen fer el salt a l’Escola de Música del Centre de Lectura i poder continuar els estudis un cop entrin a l’institut. És per aquest motiu que en aquest curs s’intensifica el treball de cara a poder afegir-se en un dels grups de l’Escola del CdL.

 

ACTIVITATS DE CURS

  • 2 classes setmanals de 45’ de llenguatge musical. Grups de màxim 16 alumnes.
  • 1 classe en petits grups (2 o 3), amb metodologia de classe grupal. Pot ser individual o en grup en funció, doncs dels alumnes inscrits. A mesura que van avançant els cursos els professors valoren la necessitat o no de fer la classe individual.
  • Roda d’instruments. Alumnes de primer de primària.
  • Orquestres i conjunts.

 

ACTIVITATS EXTRAORDINÀRIES

  • AUDICIONS trimestrals dels alumnes d’instrument. Els alumnes que ja fan instrument toquen a les audicions trimestrals que se solen fer al centre de Lectura en dissabte al matí.
  • Concert de Nadal / hivern a cada una de les escoles. S’interpreta el repertori cantat treballat a les aules de llenguatge musical. En aquest cas no hi ha intervenció d’instruments. Hi participen tots els cursos.
  • “El meu primer concert”
  • Colònies de cap de setmana (alumnes d’Intro/Roda a Música 2) conjuntament amb altres escoles de música.
  • Concert Solidari de final de curs a la Palma (conjuntament amb les altres escoles)
  • Colònies Musicals d’estiu. A partir de 3r de primària (Música 2).
  • Sortides familiars a concerts en grans sales (Liceu, Palau de la Musica, Auditori…) proposades durant el curs.

 

STREET DANCE de P4 a 6è. Proveïdor: Escola Artis.

 

TEATRE de 1r a 6è. Proveïdor: A determinar