Mans a l’hort

Tots els infants de l’escola d’infantil i de primària tenen cura dels diferents horts que tenim a l’escola. Al pati d’educació infantil hi ha diferents parterres on plantem diferents plantes i hortalisses, i al pati de primària hi ha tot un espai reservat a la plantació de diferents plantes aromàtiques, fruites i hortalisses.

En Pitu Nolla, pare de l’escola, ens ajuda a preparar els parterres i a plantar, tot donant-nos bons consells per a obtenir una bona collita. Cal regar, arrencar les males herbes i anar observant el creixement d’aquests vegetals per tal de collir-los en el seu temps. Com a mínim una vegada durant el curs cada classe té una tarda dedicada a l’hort amb l’ajuda del Pitu, una tarda molt productiva que ens permet treballar aspectes que també treballem a l’aula.

A les estones d’esbarjo al pati de primària també podem participar del projecte “Mans a l’hort”.

• Cada dia hi ha voluntaris i voluntàries del pati poden tenir cura de l’hort amb l’ajuda del mestre/a responsable d’aquesta zona del pati.
  • Tenim cabassos per les males herbes, pales, guants, rasclets, plantadors, regadores, escombretes de jardí que desem dins el carro de l’hort, i al lloc acordat, tot net i ben col·locat.

Què poden fer els voluntaris de l’hort per tenir-ne cura?

• Regar
  • Arrencar les males herbes
  • Adobar
  • Treure pedres
  • Allisar la terra

Entre tots i totes tenim un hort més ben cuidat. Gràcies voluntaris i voluntàries!

Articles relacionats: Mans a l’hort