Padrins de lectura

A la nostra escola l’apadrinament lector és una activitat cooperativa dissenyada a partir del Pla Lector de Centre que es realitza en parelles formades per alumnes de cinquè que fan de padrins de lectura i els alumnes de P5 que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per encomanar-li el gust per la lectura.

Objectius de la proposta:

• Reforçar/potenciar la lectura en l’alumnat.
  • Intercanviar un moment de plaer per la lectura de llibres.
  • Mantenir una bona actitud davant la lectura.
  • Establir relacions d’ajuda i col·laboració entre infants d’edats diferents.
  • Aprendre a ser responsables i a organitzar-se.

El primer pas cada curs és decidir les parelles lingüístiques que treballaran juntes tot el curs. L’activitat es desenvolupa un cop a la setmana.

Llegim a la biblioteca, al pati, a l’aula, cadascú busca aquell racó còmode per iniciar l’aventura de compartir una història. Els grans, durant la setmana, busquen i remenen a la biblioteca aquell llibre que més creuen que pot agradar al seu fillol; es preparen la lectura, s’entrenen llegint-la als seus companys, busquen aquelles paraules que no saben què volen dir, practiquen aquelles altres que els hi costa llegir… tot plegat per acabar gaudint de la lectura en veu alta. Arribat el dia, els petitons escolten amb els ull oberts com a taronges! Les mirades de complicitat són constants, els somriures, les cares d’admiració… Moments per compartir la màgia de llegir i escoltar històries.

Tal i com deia Günter Grass: No hi ha espectacle més bonic que la mirada d’un nen que llegeix”.

Des del moment que comença la sessió, la parella serà inseparable; això afavoreix que s’estableixi una relació personal afectiva que dura i perdura en molts casos al llarg dels diferents cursos.

Articles relacionats: Padrins de lectura

Fotografies curs 18-19