Resum precs i preguntes de les famílies al Consell Escolar 27/09/2023

A continuació, es relacionen les respostes del plenari del Consell Escolar als precs i preguntes de les famílies traslladades pels representants del sector en la sessió del passat 27 de setembre de 2023 d’aquest òrgan:

  • Pel que fa al dubte en l’ús dels WC en horari no escolar, l’equip directiu exposa que no es poden utilitzar degut a que són d’ús exclusius per als infants que hi ha a les extraescolars i perquè podria ser perillós que la porta estigués oberta de forma constant per si algun infant pogués escapar-se. A més a més, en ocasions anteriors hi ha hagut famílies que han fet un mal ús de poder accedir al centre, i es va decidir que en hores fora del horari no es permetria l’entrada.

 

  • En relació a les quotes de material que es demanen a les famílies Es presentarà la liquidació de comptes en el proper Consell escolar. L’amipa es va negar a gestionar el tema dels Bons perquè s’havia de declarar Iva i podia ser una problema per l’associació. De cara al proper curs, es valorarà si els bons es poden gestionar d’una altra manera. Del material que s’ha comprat amb aquests bons, hi ha una part que es reaprofita i puja amb els infants de curs (tisores, maquinetes, llapis de colors, carpetes) i es demana material que s’hagi acabat de cara a segon. Pel que fa als 95€ que paguen les famílies directament a l’escola, s’utilitza per comprar el sabó de mans, paper Wc, material de neteja, aquarel·les, tempestes, cartolines, mobiliari, jocs de taula, tokkap, materials de festes, etc. El departament només s’encarrega de pagar els subministraments elèctric, telèfon, infraestructura. L’Ajuntament es fa càrrec de la calefacció i la neteja.

 

  • Per realitzar els grups de i3 es segueixen criteris pedagògics per a signar els infants a i3. L’equip directiu es l’encarregat de fer-los de forma transparent, tenint en compte criteris d’edat, sexe, nee, llengua familiar, noms repetits, provinença d’escola bressol, etc. En cap cas s’utilitzaran criteris d’amistat, coneixença prèvia del mestre o germans grans a la mateixa aula, ja que això ha portat problemes per intentar fer aules a la carta tant a gust de famílies con de mestres.

 

  • En relació al període de familiarització els adults que acompanyen en ocasions no deixen espai als altres infants, que es poden sentir invadits. Els infants passen un procés d’adaptació en el que poc a poc han d’anar desprenent-de del familiar per poder anar adquirint vincles afectius tant amb les mestres com amb el grup i a vegades la presencia de la família més enllà de les tres primeres setmanes ho dificulta, en ocasions és més la necessitat del adult que no pas la del infant. Durant aquest període es destinen tots els reforços a i3 per tal de garantir un peoces d’adaptació respectuós i proper, es tenen en compte els germans del centre per acompanyar. Es demana confiar més en els docents que acompanyen.

 

  • El fet de no dur bolquer a i3, si és una dificultat afegida del infant es pot parlar amb la mestra, alguns infants necessiten acompanyament per fer aquest procés i per tant les mestres ho veuen com una ajuda a aquests infants, diuen que hi estan molt a sobre per acompanyar-los, que no es que els deixin que es pixin i au. Que no es poden esperar a que l’Infant ho demani, perquè potser no ho demana mai. Que ja s’espavilen poc a poc i que la rutina els ajuda, veure els seus companys també.. que si no ho veuen clar parlin amb la tutora i busquin estratègies, que si al final s’hagués de portar bolquer doncs que tot seria parlar-ho, però que d’entrada no, perquè la seva experiència d’anys ho avala i que no han tingut mai cap infant que hagi tingut un problema…

 

  • Projecte una escola un parc, com que ara no hi ha la mateixa necessitat que en època covid, l’escola no ha vist necessari sol·licitar aquest permís al ajuntament, ja que poden sortir quan ho considerin i si es troben amb altres escoles no hi ha problemes de distanciament social. També s’ha recuperat tot l’espai de l’escola pot tornar a ser ocupat lliurement per tots els alumnes de la comunitat.

 

  • Els patis dinamitzats és una oferta que es duu a terme des de l’ajuntament i no ho decideixen les escoles si en formen part o no, es creu que les escoles que ho ofereixen són les que estan més properes al centre per afavorir la conciliació familiar, en cas d’anar a comprar, gestions familiars, etc.

 

  • Els pressupostos participatius de moment estan aturats, van tenir una reunió a final de curs amb l’ajuntament i estan esperant que es faci el pla director per saber com avança i evoluciona tot, on es destinen els diners i com es gestiona.

 

  • Pel que fa al funcionament de la comunitat educativa, l’equip directiu considera que ja fa el suficient per tal que les famílies puguin participar en les activitats habituals de l’escola, que senten que algunes famílies demanem molt però ells no reben feedback o participació quan la sol·liciten, com seria el cas de l’enquesta presentada per la comissió pedagògica, que només va rebre resposta de 40 famílies, del gruix que som a la nostra comunitat educativa i consideren que no hi ha voluntat de participació per part de les famílies. L’escola esta oberta a que les famílies puguin fer propostes, aportar idees i que només cal que vagin a parlar amb l’equip directiu, des de dins del centre es reafirmen en que des del claustre ja es fa el suficient.

 

  • Carril Kiss& Ride. L’escola ja fa avisos de forma reiterada per millorar l’ús del carril kiss&ride. Si hi ha voluntaris per tractar aquest tema, es poden oferir per gestionar-ho. Els docents no se’n poden encarregar perquè no forma part de les seves funcions i el respecte ha de venir per part de les famílies.

 

  • A l’actualització de la PGA s’han introduït els canvis i relacions amb el que es fa sobre educació afectivosexual, d’altra banda recordar que els docents no estan obligats a fer formacions estipulades, sinó que cada docent escull la formació que considera oportuna per a la seva carrera professional. L’equip directiu fa propostes de formacions per al claustre, però aquests no estan obligats a fer-les. Ara mateix també s’ha donat prioritat a la formació en avaluació competencial, degut als canvis curriculars. També es fa referència, que segons les activitats que es duen a terme en aquest àmbit, son malinterpretades i no acceptades per totes les famílies i per tan l’escola és curosa en aquest sentit.

 

  • Jornada continuada: L’escola també voldria ma jornada continuada, però no és una decisió que pugui prendre el claustre, sinó que depen del departament i cada vegada es fan més enrere amb els resultats que obtenen dels plans pilots, inclús alguns instituts els faran tornar a la jornada partida.

 

  • Ús de tauletes a l’escola: es fan servir per innovamat, aprox 1h setmana si arriba, ja que normalment són 20’ per sessió entre una cosa i l’altra. A infantil es fan servir de forma puntual les pantalles en algun vídeo educatiu de música que acompanya la sessió.

 

  • El nou currículum d’educació, fa èmfasi en entendre els conceptes per tal de poder aplicar-ho a la vida quotidiana, posteriorment també es fa un treball de memorització. La finalitat, per exemple, de les matemàtiques és entendre les operacions i saber quan les pots utilitzar.

 

  • La reducció de ràtios no depèn del centre, ja que l’equip docent també ho voldria, sinó que la plantilla ve donada per el departament. Des del equip directiu ja es demanen més suports, però aquests es deneguen. Per fer front i millorar aquesta situació, en 8 sessions setmanals, sobretot en les assignatures “troncals” es treballa amb mig grup, per tal d’atendre millor a tot l’alumnat.

 

  • Barrejar els infants dels dos grups classe A i B en canvis de cicle: és un debat força present, es qüestiona constantment les decisions del centre. Els infants es barregen a infantil a l’hora d’espais i a la primària en la majoria de franges d’especialitat amb l’altre grup del mateix nivell (educació física, música i anglès), així com per fer les tertúlies dialògiques que es fan de dues classes, 3 grups. A més a més les sessions d’art es fan en grups internivells amb els 3 cursos de la comunitat de mitjans o grans.