Colla del Ball de Diables de Reus – Reporters i reporteres web

Tal com us explicàvem a Comença l’aventura, el primer equip de reporters i reporteres d’aquest curs ha treballat per a fer 4 entrevistes diferents seguint la pauta: Preparem una entrevista i amb l’ajuda de 10 mares voluntàries de l’escola. Un treball de grup, de planificació, d’escriptura, de comunicació oral, de posada en escena… un treball molt ric en molts àmbits i que seguirem duent a terme tot el curs amb els reporters i reporteres de primer fins a sisè, organitzats en grups internivells.

El divendres 13 de desembre vam entrevistar al Roger de la Cruz, i al Roger Abella, membres de la Colla del Ball de Diables de Reus.

Avui entrevistarem al Roger Abella i al Roger de la Cruz, tots dos diables, per saber més coses d’aquest element del seguici festiu. El Roger Abella té 11 anys i és alumne de La Vitxeta. El Roger de la Cruz és el president de la Colla de Diables de Reus.

Des del minut zero, aquest equip de reporters i reporteres ha viscut amb molta intensitat aquesta entrevista per l’atracció que els despertava la Colla del Ball de Diables. Molta intensitat i molt bona feina, guiats i assessorats per la Yolanda, i la Gisela, voluntàries i mares de l’escola. Moltes gràcies Yolanda i Gisela, i als reporters i reporteres Arlet, Lila, Càtia, Ivet, Eloi, Jan, Alèxia, i Àngela!

Moltes gràcies també especialment al Roger de la Cruz per acceptar de bon grat l’entrevista i per la seva bona predisposició, i també al Roger Abella, que molt orgullós de formar part d’aquesta Colla, de seguida va acceptar l’entrevista. Gràcies per fer-nos passar una bona estona i permetre’ns sentir “diables per un dia”, posant-nos el vestit del Roger Abella que li havia fet la seva àvia.

Si voleu la resposta d’alguna de les següents preguntes del guió, us convidem a veure el vídeo de l’entrevista. Visca el foc i visca la festa!

• Quant de temps fa que sou diables?
      • Per què us vau fer diables?
      • Quants diables sou a la colla?
      • On us reuniu? Quan assageu?
      • Qui us fa la roba?
      • On compreu els petards?
      • A partir de quina edat es pot ser diable?
      • Tothom pot ser diable?
      • Quines sortides feu?
      • Com organitzeu els intercanvis?
      • Us cremeu a les actuacions amb altres colles?
      • Algun dia deixareu de ser diables?
      • Quin és el moment que us ho passeu més bé?
      • On us faria molta il·lusió actuar com a diables?
      • Un dia ens podríeu fer una actuació a l’escola?

Entrevistes realitzades per aquest primer equip: