Temps de transformació educativa – apunts que volem compartir

Aquest dimarts 15 d’octubre un grup de mestres de l’escola va assistir a la primera de les conferències del cicle “Temps de transformació educativa” organitzat per la secció de Ciències de l’Educació del Centre de Lectura i el Centre de Recursos Pedagògics Baix Camp.

La conferència “Transformar l’educació: que no ho canviem tot per tal que tot segueixi igual”, fou a càrrec de Juana Maria Sancho-Gil, doctora en Pedagogia i catedràtica del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona, coordinadora del grup d’investigació Formació, Innovació i Noves Tecnologies i codirectora del Centre d’Estudis sobre el Canvi en la Cultura i l’Educació del Parc Científic de Barcelona.

Una conferència molt interessant que ens ajuda a reflexionar i a prendre conclusions sobre allò que fem a l’escola o que voldríem fer. Un camí que no sempre és fàcil però que ens agrada i ens il·lusiona.

I des d’aquest espai web volem compartir amb tota la comunitat educativa els apunts finals de la conferència, sota la pregunta de com s’aprèn, perquè creiem que el treball engegat aquest curs a primària Projectes de medi a primària situa l’aprenentatge en aquesta línia.

S’aprèn…

• quan es contextualitza allò que s’aprèn.

• quan es descobreix el món en companyia dels altres

• quan ens enfrontem al desafiament de plantejar i resoldre problemes reals

• quan podem dirigir la pròpia indagació

• quan ens sorprenem del nostre propi aprenentatge