Entorn virtual d’aprenentatge. Curs 20/21

Benvolgudes famílies,

Us comuniquem que a partir del proper curs, l’escola començarà a treballar amb un entorn virtual educatiu d’aprenentatge (EVEA). Aquest és un conjunt d’eines, aplicacions, serveis web, relacions i/o interaccions que els alumnes utilitzaran per gestionar el seu propi procés d’aprenentatge de manera virtual.

Concretament, utilitzarem Google Suite for Education (G Suite). G Suite per a centres educatius és un conjunt d’eines de Google, a més d’altres serveis que Google permet afegir al paquet principal, per adaptar-lo a les necessitats dels centres i els seus usuaris.

En el cas de la nostra escola, farem servir el correu Google propi del centre (@escolavistalegre.cat) i altres eines de Google: Drive, Calendar, documents, fulls de càlcul… així com l’aula 2.0 (Google Classroom).

Descripció del serveis

L’Escola Vista Alegre es compromet a utilitzar els serveis exclusivament d’acord amb els propòsits legals i pertinents a les finalitats educatives per a les quals s’han contractat, i a protegir la privacitat dels usuaris d’acord amb el que disposa la legislació i les regulacions aplicables a Espanya en matèria de protecció de dades (el dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal es configura en l’article 18.4 de la Constitució espanyola, i es desenvolupa en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), i en el reglament que la desenvolupa, i en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, juntament amb el  Reial Decret Llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades.

Els comptes de G Suite for Education són oferts per l’escola amb l’objectiu de donar suport a les funcions de comunicació de l’equip de mestres i alumnes, d’acord amb l’acord establert amb Google en activar el domini (@escolavistalegre.cat) a G Suite for Education.

Els serveis principals de G Suite for Education compleixen amb la llei de Drets Educatius de la Família i privadesa (FERPA), no recopilen ni utilitzen dades dels alumnes amb fins publicitaris ni creen perfils d’anuncis i no s’analitzen els correus electrònics de G Suite for Education amb finalitats publicitàries.

Aquests comptes seran administrats per l’escola Vista Alegre, i s’eliminaran quan l’alumne/a acabi la seva escolaritat al centre.

L’escola Vista Alegre es reserva el dret a condicionar el desplegament de les diferents aplicacions Google segons els criteris metodològics i l’edat dels nens i nenes.

Els comptes de Google Classroom són oferts per l’escola Vista Alegre amb l’objectiu de donar accés a l’alumnat a una sèrie de recursos creats pels docents del centre i oferir un espai integrat d’aprenentatge.

Protecció de dades

G Suite for Education posseeix des de maig 2012 la certificació ISO 27001, a més de la ja existent SSAE 16 / SAE 3402 i el certificat FISMA de G Suite per a governs. Google compleix el nou Reglament General de Protecció de dades que s’aplica des de maig de 2018. Aquest Reglament substitueix l’anterior i pretén regular millor la necessitat d’empreses o entitats i usuaris en la prestació i consum de serveis Cloud.

Tots aquests entorns es regeixen per una sèrie de normes. L’accés a aquests recursos està condicionat a l’acceptació de la normativa d’ús per part de l’usuari (per a alumnes de 14 anys o més) o de les famílies dels alumnes menors de 14 anys als quals se’ls proporcioni un compte.

Amb la vostra autorització com a pares/mares/tutors legals, crearem un usuari i contrasenya per a cada alumne/a de l’escola. Aquest usuari els permetrà accedir al G Suite per a centres educatius i a l’aula 2.0 (Google Classroom) a partir del curs 20/21.

Autorització relativa als alumnes de menys de 14 anys_ ús de serveis

Trobareu la normativa d’ús a l’apartat Documents d’escola.