Sortides i colònies

A l’Escola Vista Alegre defensem una educació que traspassi les fronteres del centre escolar, basada en un aprenentatge vivencial, experimental i manipulatiu. Allò que es veu, que es toca, que es sent, queda per sempre. Per això, complementem les activitats d’aula amb sortides que ens permetin apropar-nos i conèixer en primera persona el nostre entorn: museus, espectacles, concerts, natura… També aprofitem els espais i zones que tenim a prop de l’escola i ofereix la nostra ciutat: parcs, places, platja…

D’altra banda, des de I4 fins a 6è fem colònies entre el segon i el tercer trimestre.  Es tracta, no només de gaudir de dos dies (un, en el cas dels més petits) d’esbarjo, activitat física i diversió, sinó també de fomentar la cohesió de grup i la cooperació entre companys, i d’establir un vincle més poper amb els mestres, en un altre espai als que estan acostumats.  Així mateix, els infants tenen una bona oportunitat per desenvolupar l’autonomia personal i per conèixer i implicar-se amb l’entorn natural.  Suposa, en definitiva, d’una experiència única, emocionant i extraordinàriament significativa en el desenvolupament dels nens i nenes.