Crònica d’una tropa pirata

Els alumnes de 6è de l’escola han començat el curs amb les darreres actuacions del Ball Parlat de Marcos Vicente.

La primera actuació d’aquest curs fou el passat dijous 19 de setembre al pati de l’Institut-escola Pi del Burgar, d’on són els músics que acompanyen el ball (dirigits per l’Oriol Folgado, mestre de música del Pi del Burgar, pare de l’escola i membre de la Comissió).

El dilluns 23 de setembre també van formar part del seguici petit dins el marc de les festes de Misericòrdia. Podeu veure un petit reportatge i entrevista a l’enllaç a partir del minut 16.60. En aquesta ocasió, emmarcats en la Setmana pel clima a l’Escola La Vitxeta, els protagonistes del Ball van voler lluir una pancarta feta per ells mateixos on hi deia: “Una tropa pirata contra la contaminació”.

El darrer ball de lluïment fou aquest dissabte 28 de setembre on van assistir a la festa de presentació del calendari solidari per la Fundació Mossèn Frederic Bara, on el nostre ball col.labora apareixent a la fotografia del mes de gener; un bonic acte de solidaritat amenitzat per Dames i Vells.

Si fem memòria, pels participants d’aquesta tercera edició del Ball Parlat tot començava quan aquesta tropa feia 5è, tot reescrivint els versos d’algunes quartetes que componen el text, tal com us explicàvem a Ball parlat de Marcos Vicente. Després amb la gran ajuda de l’Antoni Veciana (pare de l’escola, actor del Ball de Dames i Vells de Reus, autor del text original i membre també de la Comissió), van tenir l’oportunitat d’aprendre molt i millorar el text. I després molts assajos amb la Maria Bravo que sempre sap treure el millor de cadascú per poder lluir-se a les diferents actuacions. La Maria és actriu i responsable del teatre extraescolar de l’escola i no ens cansarem mai d’agrair-li la gran tasca que ha dut a terme. Després, la Saida Santana, mestra d’educació física, gràcies també a les indicacions de la Núria Navàs (mare de l’escola, experta en balls i danses, i coreògrafa de l’espectacle), va coordinar els assajos dels balls que acompanyen tota l’actuació.

La primera posada en escena davant de públic va ser el dia 11 de juny a l’escola (Estrena Ball de Marcos Vicente a l’escola), seguida per dues actuacions més al centre de Reus per les festes majors de Sant Pere.

Però res de tot això hauria estat possible sense la gran ajuda de la Comissió Mixta del Ball Parlat, que s’ha ocupat en tot moment dels temes organitzatius, dels on i com, dels vestuaris (tots nets, polits i recosits adaptant-se als protagonistes), de l’acompanyament, de l’habituallament, de la coordinació amb les famílies, de la difusió del Ball, però sobretot de la il.lusió i l’entusiasme que transmetien abans i durant cada actuació: “vinga nois i noies, a gaudir i a lluir-se!!”. Moltíssimes gràcies per aquest treball altruista que ha engrescat tota una tropa pirata i que segur que recordaran per sempre més. Gràcies Paula, Nair, Montse i Anna! Infinitament agraits i agraïdes.

Moltes gràcies també als mestres tutors de l’escola que han sapigut engrescar els seus alumnes i dur a terme tot el treball a l’aula. El vostre acompanyament a les actuacions ha donat molta força i energia positiva. Un bon treball d’equip Jordina, Albert i Diana.

Ara toca tornar a començar… ara tocarà als nens i nenes que ara fan 5è. Endavant! No oblideu que és una oportunitat única i molt especial.

I com diu el crit final dels pirates… VISCA L’ESCOLA PÚBLICA I VISCA LA FESTA MAJOR!

Si voleu contribuir a l’acte solidari de la Fundació Mossèn Frederic Bara, podreu adquirir els calendaris per una donació de 7 euros en diversos comerços de la ciutat.