Beques per a ensenyaments postobligatoris curs 2024-2025

Convocatòria oberta

El termini per sol·licitar les beques és del 19 de març a les 9 hores fins al 10 de maig de 2024 a les 15 hores

 

Has de sol·licitar la beca dins d’aquest termini, encara que no sàpigues què estudiaràs o, fins i tot, encara que no sàpigues si estudiaràs o no. Posa els estudis que consideris més probables i cap al setembre podràs modificar-los, si cal.

 

Més informació i sol·licitud

Alumnes del Esteve Terradas participem a la Game Jam

Més d’un centenar d’alumnes de 13 centres educatius entre ells l’Esteve Terradas, han participat els dies 10 i 11 d’octubre a la Game Jam 2018 amb un repte comú desenvolupar un joc en 48 hores, enguany amb la temàtica dels hàbits saludables.

Visita a Liber 2018

El passat 3 d’octubre l’alumnat de segon curs d’arts gràfiques va visitar la fira editorial Liber 2018, on van poder tenir contacte amb les novetats de les empreses editores, i conèixer professionals de tota la cadena de valor del llibre. D’aquesta manera van veure així reflectides algunes de les tendències que estan marcant l’evolució del sector de l’edició.

A més, van poder assistir a una xerrada exclusiva a l’stand del Govern d’Aragó amb el responsable de comunicació Joaquín Guillén i l’il·lustrador Javier Ortiz, que es trobava presentant el seu nou còmic “La Noche perdida de Luis Buñuel”.

Els alumnes van poder gaudir d’una experiència de primera mà per part de l’autor, coneixent a la vegada tot el procés a l’hora de dissenyar i produir  un còmic.

En finalitzar, van rebre un exemplar signat per l’autor.

Avaluació de les sol·licituds de participació a 3D ROBO CHALLENGE

El passat dia 3 d’octubre es va reunir la comissió d’avaluació de les sol·licituds de participació del projecte europeu “3D ROBO CHALLENGE” .

Atenent els requisits, aspectes importants i criteris de selecció anteriorment publicats en la convocatòria del projecte, la comissió va avaluar i qualificar totes les candidatures. A continuació detallem les candidatures seleccionades i candidatures de reserva:

Alumnes sel·leccionats:

Lidia Chicano Sánchez
Lorenzo Rusu
Anas Bentaleb
Eduard Fernández Ramirez
Mohamed Nabil Ben Rouain Teyar
Ismael Ben Rouain Rouain

Alumnes reserva:

María Beili Mene Dorado
Marta Carrasco
Pau Rius Noriega
Hamza Baslem
Brahim el Ghazi

Tots els alumnes que han presentat candidatura i que no participaran enguany en el projecte, si l’any següent estan cursant primer de batxillerat tecnològic o cicle formatiu de grau mitja en fabricació mecànica podran tornar a presentar-se a la convocatòria de selecció. Haver-se presentat anteriorment a la convocatòria aportarà puntuació extra (per determinar) en el procés de selecció sempre que es compleixi el pre-requisit lingüístic.

Dos alumnes de Gestió Administrativa fan pràctiques durant un mes a la ciutat italiana de Pàdua

Com els anys anteriors, dos alumnes nostres, del CF Gestió Administrativa, Balma Adame i Mario Rodríguez, han anat a la ciutat de Pàdua per fer-hi pràctiques en una empresa durant un mes. Aquest cop, excepcionalment, hi han anat per separat: la Balma hi va estar el mes de juny i en Mario hi està aquest mes de setembre.

Aquestes pràctiques es desenvolupen en el marc del programa Erasmus +, de la Unió Europea. Els nostres alumnes es beneficien d’una beca finançada per aquest programa, que els proporciona una important ajuda econòmica.

Pàdua és una ciutat situada al Nord-Est d’Itàlia, prop de la famosa Venècia. Constitueix un important centre econòmic, cultural i religiós. Concretament, els nostres alumnes fan les pràctiques a la Cambra de Comerç de la ciutat i tornen molt contents de l’ambient que hi troben i també de la seva estada a Pàdua en general. És una experiència molt enriquidora, des del punt de vista professional i també personal, ja que els ajuda a madurar i a desenvolupar les seves habilitats socials.

Quan estava a punt de tornar, la Balma ens deia: Ha estat una experiència inoblidable i que repetiria mil milions de vegades […] Gràcies a l’Esteve Terradas per donar-me aquesta oportunitat! Com ja hem dit, en Mario hi està fent ara les seves pràctiques. Li desitgem que acabi tan content de la seva experiència com la Balma.

Finalment, volem expressar el nostre sincer agraïment a l’Istituto Instruzzione Superiore Giovanni Valle de Pàdua, per la seva ajuda en la preparació de les pràctiques i pel suport que dóna als nostres alumnes durant la seva estada en aquella ciutat, a la Camera di Commercio di Padova, per proporcionar als estudiants del nostre centre la possibilitat de fer una experiència de treball a l’estranger, i especialment, als empleats de la Camera que tenen una relació més directa amb ells: la Sra. Cristina Cognolato, el Sr. Andrea Galeota (el seu tutor de pràctiques) i la Sra. Marita Zaggia (la seva companya de treball). A tots tres els agraïm la seva amabilitat i la seva dedicació.

Convocatòria per a l’alumnat per participar en un projecte europeu ERASMUS+

Es convoca a l’alumnat  de l’Institut Esteve Terradas a participar en el projecte europeu:

“3D ROBO CHALLENGE”;  Un projecte de mobilitat enfocat a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques de robòtica, entre alumnat procedent del centre educatiu Lycee Polyvalent Louis Cormontaigne de Metz (França) , alumnat del centre PKKY de Joensuu (Finlàndia) i alumnat de l’Esteve Terradas. El projecte té una durada de tres anys, tot i que aquesta convocatòria es dirigeix l’alumnat interessat a participar durant aquest curs acadèmic 2018-2019.

El projecte va dirigit a :

  • Alumnes matriculats a l’Esteve Terradas de 4art curs d’ESO  i 1er de Batxillerat que aquest curs acadèmic 2018-2019 estiguin cursant  la matèria de tecnologia.
  • Alumnes matriculats el  curs acadèmic 2018-2019 a l’Esteve Terradas que estiguin cursant el CFGM de la família de Fabricació Mecànica.

Requisits, aspectes importants i criteris de selecció de l’alumnat:

  1. Tenir un nivell mínim A2 de llengua anglesa, parlat i escrit.
  2. Expedient acadèmic.
  3. Es valorarà molt positivament la motivació de l’alumne i la seva implicació en la matèria.

L’alumnat seleccionat participarà en el projecte juntament amb alumnat dels altres països (França i Finlàndia), realitzant activitats que tindran lloc al nostre centre, l’Institut Esteve Terradas i a l’Institut Lycee Polyvalent Louis Cormontaigne de Metz (França).

Dotació de la beca:

El projecte cobreix totes les despeses  de l’alumnat sel·leccionat del nostre centre (viatges, assegurances, allotjament i manutenció).

Presentació de sol·licituds

L’alumnat interessat haurà d’ omplir aquesta sol·licitud que us podeu descarregar. Un cop omplerta caldrà que la lliureu al calaixet 80 de la sala de professorat del centre.

Totes les sol·licituds seran rebudes per una comissió  d’ avaluació formada por professorat implicat en el projecte: Vicenç Serra (Dpt Tecnologia), Maria Soriano (Dpt. Fabricació Mecànica) i Mercè Barnadas (Coordinació de projectes internacionals) que seguiran els criteris de selecció establerts.

El termini de presentació de les sol·licituds serà del 24 al 28 de setembre a les 13:30h. La Resolució es farà pública al web de l’institut el proper 28 de setembre.

Per a qualsevol dubte podeu adreçar-vos a l’adreça de correu:

internacional@iesesteveterradas.cat

Estada Formativa a Finlàndia de la professora Mònica Fernández

Entre els dies 8 al 13 de juliol la professora del nostre institut Mònica Fernández de Blas del Departament de FOL ha participat en la formació:Quality CLIL Practices in Vocational Education organitzada per la Summer University of Lapland amb col·laboració de la University College London, Institute of Education.

Aquesta activitat s’emmarca dins els Projectes de Mobilitat de professorat de centres educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i pretén entre d’altres, fomentar la incorporació de la llengua anglesa en els ensenyaments professionals.

Al llarg d’aquests dies de curs, 25 professors de Cicles Formatius tant de grau mig com de grau superior, vinguts de tota Catalunya han realitzat:

  • Formació sobre Aprenentatge Integrat i Continguts en Llengua estrangera  (AICLE/CLIL) així com estratègies i tècniques rellevants específiques per a la formació professional.
  • Intercanvi de coneixements i bones pràctiques entre professors de formació professional de Catalunya, docents de la Universitat de Cantàbria i col·legues finlandesos.
Jpeg

XVII Concert-Festival de Primavera

Els dies 15 i 23 de maig s’ha fet la XVII edició dels concerts-Festivals de primavera que organitza el departament de música. La participació per part de l’alumnat ha estat d’uns 220 alumnes per la qual cosa, s’han fet dos concerts per donar cabuda a la demanda dels pares.

Tots dos han estat un èxit amb l’auditori de St. Ildefons ple.

Des del departament de música volen agrair la l’Ajuntament de la ciutat que ens hagi cedit aquest espai.

Futurs professionals

Dinar a La Carena on antics alumnes ens servien i futurs professionals prenien nota per començar una nova formació el curs vinent.
Els plats espectaculars i boníssims, us animem a que aneu a provar-ho.
FELICITATS!!!!!!

RESTAURANT LA CARENA
Centre de Formació La Carena
C/ Ignasi Iglesias, 4
Cornellà de Llobregat (Barcelona)
T. +34 93 377 33 07
lacarena@pangea.org

Dos projectes finals d’alumnes d’arts gràfiques, guanyadors als mSchools AppAwards 2018

Aquest passat dissabte 9 de juny l’alumnat del CFGS de Disseny i Edició de Publicacions Impreses i Multimèdia ha assistit a l’acte de presentació dels premis Mobile Student Awards que ha tingut lloc a la Farga de l’Hospitalet de Llobregat.
Diferents grups de classe presentaven els seus projectes que, en forma de web apps i aplicacions híbrides realitzades durant la UF4 del mòdul 8 i del de síntesi, han dissenyat, programat i preparat la comercialització per a un torneig que enfrontava diversos equips en grups de tres.
Dos dels grups han resultat guanyadors en la categoria de cicles formatius i batxillerat.

Competició catskills 2018

El passat 21 de juny de 2018 es va celebrar al nostre institut els skills d’informàtica.

Van haver 3 campionats: Aplicacions de software (skill 9), Disseny de pàgines web (skill17) i suport de xarxes (skill 39).

Els guanyadors van ser:

Skill 9:  Anthony Bravo de l’Institut Esteve Terradas

Skill 17:  Adrià Ardila de l’Institut Baix Camps

Skill 39:  Joel Lorenz de l’Institut Carles Vallbona i en medalla de plata Javi Fuentes, del nostre centre