QUI SOM?
El departament està format per 9 orientadors/es, 2 educadors/es, 1 tècnica en integració social, 1 docent de religió i 1 vetlladora.
QUÈ FEM?
El departament d’orientació del centre promou, conjuntament amb els equips docents, la planificació, la coordinació i la dinamització de les tasques d’acompanyament, seguiment i avaluació dels alumnes.
Treballem des de la responsabilitat amb les famílies de l’alumnat per desenvolupar el potencial de l’alumnat a tots els àmbits (d’aprenentatge, personal i social).
Les nostres actuacions van adreçades a:
● Alumnat del centre.
● Comunitat educativa.
● Coordinació amb l’EAP i els Serveis Externs.
- Suport dins de l’aula: Aquest suport dins de l’aula és fruit d’un treball coordinat i acordat entre l’orientador o orientadora, els departaments didàctics i els equips docents. L’objectiu és afavorir l’intercanvi d’estratègies i ajudes dins de l’aula entre el professor/a responsable de la matèria i l’orientador/a.
- Realització de tallers a les tutories sobre aspectes competencials com: la competència d’aprendre a aprendre, la competència social i la competència comunicativa.
- Realització de tallers d’orientació acadèmica i professional per ajudar a l’alumnat a la presa de decisions de cara al seu futur.
- Atendre les demandes d’avaluació psicopedagògica que arriben al departament per part dels tutors/es del centre. A partir d’aquesta demanda es fa una valoració psicopedagògica per veure les necessitats que presenta l’alumne/a o grup d’alumnes. Aquest procés acaba sempre en una proposta d’orientacions
per millorar les necessitats educatives de l’alumne/a. - Atenció individualitzada.
- Seguiment dels alumnes amb necessitats educatives especials.
- Docència en Formació i Orientació Personal i Professional.
- Servei de mediació: la mediació és un mètode de gestió de conflictes en el que les persones enfrontades es reuneixen en presència del mediador o mediadora i, mitjançant el diàleg, busquen sortides al problema conjuntament.
- PDC
- SIEI (suport intensiu escolarització inclusiva): el recurs SIEI es contempla com la mesura extraordinària d’atenció a l’alumnat ,de primer a quart d’ESO, que té per finalitat facilitar l’atenció educativa i promoure la participació en entorns escolars dels alumnes amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, un cop s’han exhaurit les mesures generals i mesures específiques d’atenció de tots els alumnes en el centre. Aquestes unitats han d’atendre un màxim de 10 alumnes. Oferim tallers de: arts, hort i cuina.
- Participació en la Comissió d’atenció educativa inclusiva.
Segueix-nos!