INS Esteve Terradas i Illa amb la KingsLeague

La competició de futbol 7 creada per Gerard Piqué ha estat un boom en el món de l’entreteniment del públic més jove, dels adolescents que omplen les nostres aules. En els passadissos de l’institut s’han sentit tant o més comentaris d’aquest nou torneig que en la lliga de futbol de primera divisió.

Els temps canvien i l’educació s’adapta al canvi. No només en noves metodologies d’ensenyament-aprenentatge, com la formació en comunicació digital a través del primer Twitch creat per un institut (The IETI Show de INS Esteve Terradas), sinó també en exemples actuals i motivadors per l’alumnat.

Per posar 3 exemples de l’alumnat corresponent al departament d’Administració:

L’alumnat impulsor del projecte “Potenciem Cornellà” va entrevistar a Marc Vidiella, presentador de la KingsLeague i el PuntoDeportivo. Amb una entrevista enfocada en les claus comunicatives que necessitarien tenir en compte en la imminent presentació del projecte al Citilab.

També l’alumnat del primer curs d’Administració i Finances del grup ADS3 va realitzar 5 metodologies de “Design Thinking” (mapa d’empatia, buzz reports, crítica d’entrevistes, focus grup i brainstorming) per elaborar una entrevista a Uri Pons, “el Messi de JijantesFC” amb Gerard Romero de president. Entrevista enfocada al creixement personal i control de les emocions. Imprescindible la seva visualització.

Finalment, l’alumnat que continua treballant i fent créixer el projecte “The IETI Show” va entrevistar a Victor Torres en mig de la competició. Jugador de SayansFC amb The Grefg de president. Una entrevista amb molta expectació per conèixer de bona mà com es vivia aquell boom des de dins.

En definitiva. En un món tan canviant com l’actual, és imprevisible esbrinar quines seran les motivacions de les noves generacions d’alumnes. Però el que sí que podem assegurar, és que estem preparats pels canvis per a poder apropar el coneixement dels mòduls als interessos dels nostres estudiants, i d’aquesta forma, garantim un aprenentatge significatiu.