Programes de Formació i Inserció (PFI-FIAP)

• Llistat d’alumnat admès i llista d’espera
  • Oferta final PFI
  • Llista ordenada
  • Llista amb puntuació definitiva resoltes les reclamacions
  • Llista amb puntuació provisional
  • Oferta inicial PFI

Calendari 2024-2025

Preinscripció

• Difusió de l’oferta inicial: 30 d’abril de 2024
  • Presentació i/o modificació de sol·licituds: del 2 al 9 de maig de 2024
  • Presentació de documentació: fins al 10 de maig de 2024
  • Entrevistes d’orientació i valoració: del 2 al 23 de maig de 2024 (el centre us confirmarà la data concreta)
  • Publicació llista amb puntuació provisional: 27 de maig de 2024
  • Presentació de reclamacions: del 27 de maig al 3 de juny de 2024
  • Publicació llista amb puntuació definitiva, resoltes les reclamacions: 6 de juny de 2024
  • Sorteig del número de desempat: 6 de juny de 2024, a les 11 hores
  • Publicació llista ordenada: 11 de juny de 2024
  • Ampliació peticions (per sol·licituds sense assignació): del 19 al 21 de juny de 2024
  • Difusió de l’oferta final: 1 de juliol de 2024
  • Publicació llista d’alumnat admès i llista d’espera: 1 de juliol de 2024

• Període de matricula: del 2 al 8 de juliol de 2024

Documentació i criteris de prioritat

Documentació identificativa

Tots els sol·licitants han de presentar:

• Original i còpia del DNI, NIE o passaport vigent. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

Si el sol·licitant és menor d’edat també ha de presentar:

• La certificació electrònica de la inscripció de naixement o l’original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
  • Original i còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o, si és estrangera, la targeta de residència on consta el NIE, o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  • De manera extraordinària i únicament a efectes de preinscripció, les dades d’identificació o de filiació de les persones estrangeres es poden acreditar amb la documentació alternativa que la persona pugui aportar. Tanmateix, la matrícula estarà condicionada a la presentació de la documentació identificativa establerta en els paràgrafs anteriors.

En cas d’al·legar la condició de discapacitat de l’alumne/a s’ha de presentar la targeta acreditativa, de la discapacitat, vigent.

Criteris de prioritat

• Proximitat del domicili

La proximitat del domicili al lloc on es cursa el PFI es considera segons les àrees d’influència que determinen els Serveis Territorials del Departament d’Educació o el Consorci d’Educació de Barcelona:

– Quan el domicili es troba dins l’àrea d’influència 1 del centre: 30 punts.
– Quan el domicili es troba dins l’àrea d’influència 2 del centre, però no en la zona educativa 1: 15 punts.

• Participació per primera vegada en un PFI o en d’altres equivalents

– Quan el sol·licitant no ha cursat un PQPI, ni un PFI, ni un cicle de formació professional: 20 punts.

• Anys d’escolarització d’ESO

– Per cada curs: 5 punts.

• Últim curs d’ESO

– Quart: 20 punts.
– Tercer: 10 punts.
– Segon: 5 punts.

• Entrevista

Els alumnes fan una entrevista en què es valora l’adequació del programa a la seva situació, els seus interessos, motivació i aptituds així com la seva manca d’experiència laboral. Pel resultat de l’entrevista: 0 punts o 10, 20 o 30 punts.

L’alumnat nouvinguts que no ha estat escolaritzat a l’ESO, en especial els alumnes menors estrangers no acompanyats (MENA), no poden acreditar la seva escolarització, per això i per tal de donar un tracte no discriminatori a aquestes sol·licituds, s’adaptaran de la manera següent:

•  Anys d’escolarització a l’ESO: cas que el jove hagi estat matriculat en un centre de formació per a persones adultes i presenti el document acreditatiu, se li comptaran 10 punts si ha estat escolaritzat tot el curs i 5 punts si ho ha estat parcialment.
  • Últim curs fet a l’ESO: cas que el jove hagi estat matriculat en un centre de formació per a persones adultes i acrediti el nivell I del currículum del GESO per a persones adultes, se li comptaran 5 punts.

Més informació a la web del Departament d’Educació