Trobada Intercentre de Colpbol

Avui dijous s’ha celebrat la Trobada Intercentre de Colpbol en el CEM Julio Méndez, hem pogut gaudir d’una jornada per practicar aquest esport alternatiu mitjançant diferents reptes i jocs a través d’una trobada per potenciar les relacions entre els diferents centres. Més de 172 alumnes, en aquest cas, de l’Institut Escola Pepa Colomer, de l’Institut Escola del Prat, de l’Escola Ramon Llull i de l’Escola del Parc.

El Colpbol és una modalitat esportiva creada pel professor d’Educació Física Juanjo Bendicho a València l’any 1997. En els darrers 20 anys s’ha consolidat com un nou referent esportiu, innovador i integrador, i amb unes grans potencialitats educatives.

El Colpbol és un esport col·lectiu d’invasió disputat per dos equips mixtes formats per 7 jugadors en un espai clarament definit, la finalitat dels quals és introduir, a base de colpejos amb la mà, una pilota en la porteria contrària.

És un joc col·lectiu que fomenta la màxima participació possible de tots els jugadors, sigui quin sigui el seu nivell fisicomotor i les seves condicions; que redueix al mínim les diferències individuals i exigeix una imprescindible col·laboració i comunicació col·lectiva per aconseguir l’objectiu final del joc, el gol; és a dir, és un veritable joc d’equip.