De Wellpinit a Reardan. L’amor tot ho cura.

Els alumnes de 1r i 2n de l’ESO han participat en el XXI concurs El Gust per la Lectura, organitzat pel Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d’Ensenyament. A llarg del segon trimestre, els alumnes han llegit bona part de l’obra Diari del tot verídic d’un indi a mitja jornada, de Sherman Alexie, de la qual han extret i treballat un guió breu, preparat per a la dramatització. Han estat dies de lectura compartida, d’assajos d’escenes, de familiarització amb els personatges principals de l’obra. I tot plegat per convertir-ho en una filmació de cinc minuts. La gravació d’aquest vídeo sobre aquesta obra en concret era la fórmula de participació en el concurs per als nois i noies de 1r i 2n de l’ESO.
Més enllà de guanyar el concurs -cosa certament difícil, atès el nombre de centres “veterans” participants- la bondat d’aquesta activitat rau en el fet d’haver de preparar una versió dramàtica breu d’una obra narrativa, que, a més, s’havia d’encapsular en un vídeo de pocs minuts. Tot un esforç de selecció, de treball cooperatiu i d’il·lusió compartida.
I si no, jutgeu-ho vosaltres mateixos fent una ullada al vídeo: