MESUREM EL PINOTXO PER LA PORTA!

Arriba el moment de penjar el Pinotxo col·lectiu a la porta. No sabem si ens hi cabrà així que tots i totes ens dirigim a la porta per tal de comprovar-ho! La Rim i la Carmen s’ofereixen voluntàries per posar-lo a la porta. Observem que si que hi cab però la Mar observa que l’han posat al revés… Això què vol dir? Que les famílies no el veuran bé. Així que ens adonem que l’hem de girar per tal que el puguin veure bé. Però com l’enganxarem? La Lucía té una idea: amb un paper que enganxa: paper de folrar!

Resulta que la Vero ja el tenia preparat! Ens explica que es tracta d’un paper que és transparent, això vol dir que és com un vidre, que es pot veure tot! Però hi ha un problema: és un rotllo ben gran i embolicat… En necessitem tant? Tenim clar que no… Però llavors què hem de fer?

MESURAR!

I COM HO FAREM?

AMB UN METRE?

QUÈ ÉS UN METRE?

UNA COSA LLARGA AMB NÚMEROS!

EN TENIM A LA CLASSE?

SÍ, A LA FUSTERIA!

El Nil sap on està el metre així que el va a buscar! Col·loquem el metre sobre el Pinotxo. Veiem que el metre comença amb el número 0 i acaba amb el 100, un número que nosaltres encara no coneixem! Posem el 0 just on comença el barret del Pinotxo i l’allarguem fins als peus. Veiem que arriba fins al número 8 i 3. La Vero ens explica que es tracta del 83! Ja tenim la llargada! Però ja hem acabat?

FALTEN ELS BRAÇOS!

I COM HEM DE POSAR EL METRE ARA?

DE L’ALTRA MANERA!

Un cop posem el metre a partir del 0 on comença un braç i acaba l’altre, i arriba al 4 i el 8, el 48! Fa 48 d’ample! Tenim els números apuntats a la pissarra del panell per tal de no oblidar-nos. La Vero ens pregunta com sabrem ara quant paper necessitem. Tot parlant ens adonem que hem de posar el metre sobre el paper i veure fins on arriba el 83 i després el 48! Un cop ho tenim, retallem el paper i ja podem col·locar el Pinotxo! Ja el tenim enganxat a la porta i n’estem d’allò més contents!