Trobada al bosc de la Marquesa amb el Puwe i la Vari del poblat Puyanawa de l’Amazònia

Avui ha estat un dia molt especial pels nens i nenes de 5è. Després de passar tot el curs parlant, aprenent, descobrint moltes coses sobre el poble Puyanawa, avui, finalment hem conegut a dos membres d’aquesta comunitat: el Puwe i la Vari.

Ens hem trobat al Bosc de la Marquesa, un entorn molt especial per acollir aquestes dues persones vingudes de l’altra punta de món per conèixer-nos i passar una estona amb nosaltres. Les tres escoles que formem part d’aquest projecte: l’escola la Canaleta de Vila-Seca, l’escola Guillem de Claramunt de la Secuita i la Vitxeta ens hem trobat a la platja de la punta de la Mora. Hem estat els primers, els nens i nenes no han pogut resistir la temptació de fer els primers banys de peus i saltar i córrer per la sorra. Al cap d’uns minuts han arribat el Puwe i la Vari amb els seus collars que impressionen i la seva corona de plomes imponent, que deixava els nens i nenes bocabadats. Els vitxets, espontanis com són, no han trigat a acostar-se i a fer algunes preguntes. Al ser els primers han gaudit del privilegi de parlar una estona amb ells. Tot i que parlen portugués, l’idioma no ha estat cap problema, l’Adolf (de l’ONG Guardians de l’Amazònia) ens ha fet de traductor quan ha fet falta.

Quan ja havien arribat totes les escoles hem començat la caminada pel bosc. Com a bons Guardians de l’Amazònia i de la natura en general, hem aprofitat per fer una mica de neteja del bosc mentre caminàvem. Ens hem quedat sorpresos de tot el que hem arribat a recollir! Pel camí els hi hem ensenyat les plantes autòctones als nostres nous amics. Arribats a una esplanada ens hem aturat i el Puwe i la Vari ens han fet entrega de les cartes que han escrit els nens i nenes del seu poblat en resposta a les que els hi vam escriure fa un parell de mesos. Ha estat un moment molt emocionant! N’hem obert alguna i hem vist dibuixos preciosos, collarets fets per ells i sobres decorats amb molta delicadesa. Després hem acabat ballant un parell de danses Puyanawa.

Hem desfet el camí i a l’hora de dinar ja tornàvem a estar a la platja de la Mora. Per acabar, l’Adolf ens ha portat unes ulleres 3D molt modernes amb les quals t’endinsaves al poblat Puyanawa. Ha estat tota una experiència! Estem segurs que no l’oblidarem mai el dia d’avui. I ja tenim ganes que sigui demà per obrir i llegir detingudament les cartes que ens han escrit.

Ara ja si que som uns Guardians de l’Amazònia amb tots els ets i uts!