Thank you!

Fa uns dies al bloc d’anglès de l’escola, us parlàvem de la importància de l’emoció com a element essencial d’aprenentatge a través de l’article La neurociencia demuestra que el elemento esencial en el aprendizaje es la emoción.

Cicle Special Guests

Aquestes emocions estan a flor de pell quan a l’aula d’anglès vénen famílies voluntàries a explicar-nos un conte als alumnes de segon. En aquestes sessions es generen moltes emocions i per tant molts aprenentatges. Gràcies famílies per la vostra ajuda! Pares, mares, tiets, tietes… que vénen a explicar-nos un conte i tenen l’oportunitat de veure com treballem a l’aula. Aquestes sessions s’organitzen a partir del conte escollit i mantenen la mateixa estructura que un dia qualsevol de classe; amb les mateixes rutines i tipologia d’activitats.

Les famílies actuen com a observadores i com a protagonistes. Si facilitem la participació de les famílies, facilitem la comprensió del treball dut a terme a l’aula.

Des del bloc d’aquesta àrea podreu veure el recull de totes les famílies que des del curs 2011-12 que entren a l’aula: special guests.

Stories at home

Un altre moment on les emocions també són les protagonistes és quan els nostres alumnes s’emporten a casa històries apreses a l’aula d’anglès per a compartir amb les seves famílies. Un moment màgic quan després d’alguns assajos a l’aula per parelles i en gran grup, els nens i nenes de P5 a segon escenifiquen contes i diàlegs a casa en llengua anglesa. Aquests contes sempre van acompanyats d’una invitació per a les famílies on a més se’ls demana que després de l’actuació en facin un feedback. Aquests comentaris de les famílies són llegits a l’aula. Un moment indescriptible on els protagonistes se senten recolzats i valorats en el camí del seu aprenentatge. Un esforç amb una bona recompensa. I d’aquesta manera, la llengua apresa obre les fronteres de les quatre parets de l’aula i esdevé un aprenentatge més viu i significatiu perquè té un objectiu real i la llengua esdevé funcional.

Gràcies famílies per la vostra col·laboració i per les vostres paraules de reforç positiu cap els vostres fills i filles. No ens cansarem mai de repetir que sou una peça clau d’aquest projecte.

Si en voleu saber més, a l’article English at home and back to school. A love story, publicat a la Revista Guix, de l’editorial Graó, el juny de 2014, parlem d’aquest projecte família-llengua-escola.

Als vídeos següents podeu veure els darrers assaigs de l’última historieta que han treballat els alumnes de segon (i sempre en trobareu més al bloc d’anglès que s’actualitza setmanalment i del qual us podeu fer subscriptors per a rebre les noves entrades publicades):

I a la galeria d’imatges podeu veure moments d’assaig per parelles, i les abraçades que es donen per valorar l’esforç dels companys i companyes.