Tallers d’escriptura

A P4 durant tot el curs, 2 sessions a la setmana,  s’està duent a terme un taller d’escriptura que s’inicia en l’ús funcional i social de la llengua.

La vida del grup a l’aula implica molts moments que cal llegir i escriure per resoldre situacions.

Fins aquest moment s’ha presentat les següents necessitats i hem fet:

  • rètols als contenidors opacs, ja que hem de ser pràctics quan anem a buscar un material concret.
  • llistes amb el seu nom per tal d’identificar-se en moments concrets com quan es va a psicomotricitat.
  • etiquetes pel pot d’olives en conserva, especificant que és la collita d’aquest curs i la data de consum.

I l’última activitat que hem engegat ha estat la bústia de missatges. Els infants poden escriure missatges als altres nens/es. Una activitat que posa en evidència, una vegada més, l’ús social i funcional de l’escriptura.

En aquest tallers es fa un treball en petit grup i d’aquest en parelles. El petit grup s’enriqueix mútuament.

El treball per parelles ( cal fer una única feina entre 2 nens)  té un valor afegit que implica diàleg, cooperació i organització entre dos nens. El producte final és el resultat d’un procés de diàleg, d’organització del treball i d’intercanvi de percepcions, coneixements i d’enriquiment mútu. La mestra està atenta al procés per ajudar-los si cal, i fer la pregunta oportuna per tal de fer-los avançar en el procés d’aprenentatge.

Tot seguit us mostrem un recull fotogràfic: