Speaking English in the English Class

La comunicació oral és l’activitat més freqüent i universal que els parlants de qualsevol llengua duen a terme i implica la capacitat de comprendre i expressar missatges orals tenint present la situació comunicativa. En el cas de les llengües estrangeres, aquesta dimensió (comunicació oral) vertebra la resta de dimensions. L’expressió oral en llengües estrangeres implica el coneixement d’un lèxic, d’uns elements morfosintàctics i textuals, d’uns elements fonètics i fonològics i d’uns elements comunicatius no verbals.

(Extret del Currículum del Departament d’Educació – Àmbit lingüístic)

A les orientacions metodològiques de llengües estrangeres del mateix Currículum es recullen els següents apartats entre molts altres, però són aquests que avui us volem il·lustrar amb activitats dutes a terme a l’aula i que volem compartir:

• Proporcionar un entorn ric que contingui treball col·laboratiu, activitats i materials autèntics i crear situacions motivadores, funcionals i significatives que afavoreixin la participació de l’alumnat amb llibertat, seguretat i confiança.

• Treballar  sobre els temes quotidians i propers a l’alumnat. La pràctica i la producció oral a l’aula requereix una metodologia gradual: des de tasques on l’alumne ha de reproduir un model, a tasques dirigides, per passar després a una actuació semiguiada i fins arribar a la producció lliure i espontània de l’alumne.

• Potenciar situacions d’interacció a l’aula que siguin significatives per als alumnes i properes als seus interessos: diàlegs breus  de la vida quotidiana (compra en una botiga, un dinar familiar en un restaurant), (…) dramatitzacions, (…).

A continuació podreu veure 3 activitats diferents que també hem compartit al Bloc de Llengua Anglesa de l’escola i que us animem a visitar, totes elles emmarcades en un projecte més global.

• A la primera activitat podreu veure com els alumnes de primer van a comprar el material necessari per a fer uns braçalets amb els colors de la cançó I Can Sing a Rainbow. Uns shop assistants s’encarreguen de vendre i la resta del grup classe ha d’anar a comprar:
    • Good morning. Can I have 2 yellow beads, please?
    • Yes. Here you are.
    • Thank you.
    • You’re welcome!
  • A la segona activitat podreu veure i escoltar com els alumnes de primer fan una trucada telefònica al Dr Monkey perquè hi ha algú a la classe que no es troba prou bé.
  • A la tercera activitat podreu veure com els alumnes de tercer fan un tast de diferents menjars a l’aula d’anglès i prenen nota dels seus gustos que més tard hauran de compartir per parelles i s’elabora un gràfic de gustos del grup.
    • Do you like avocado?
    • Yes, I do. It’s delicious!