Paper d’alumini? Setmana europea de prevenció de residus

Del 21 al 29 de novembre se celebra la SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS i la Comissió mixta d’hort-pati conjuntament amb la Comissió mixta de projecció exterior, hem elaborat aquest petit documental sobre un dels residus que encara recollim a l’escola: el paper de plata o paper d’alumini.

La producció de paper d’alumini té una gran repercussió mediambiental i la seva indústria es considera molt contaminant.Per produir una tona de paper d’alumini es necessita extreure 4 tones de bauxita. La seva extracció suposa desforestar hectàrees de boscos tropicals i la generació de residus que provoquen la contaminació i el deteriorament de rius i aqüífers.En la fabricació d’alumini s’emeten a l’atmosfera grans quantitats de vapors de quitrà, de diòxid de sofre (causant de la pluja àcida), i de fluoramina (gas àcid molt perjudicial per a la salut per provocar alteracions dels ossos, els ronyons i els cabells). I el cost energètic és altíssim!

Des de la Comissió d’hort-pati volem aprofitar per recordar-vos els snack’n’go que tenim a la venta per fer desaparèixer el paper d’alumini dels esmorzars.

Molts de nosaltres ja usem alternatives sostenibles al paper d’alumini, com carmanyoles o porta entrepans reutilitzables, per això, us volem recordar que estan a la vostra disposició snack’n’go de la Comissió de pati on poder portar l’esmorzar o berenar dels nostres fills i filles sense generar residus.

Els podeu adquirir al despatx de l’AMIPA a un preu de 6 euros.

Els beneficis van destinar al PROJECTE PATI per seguir construint el pati que els nostres infants somien.

FEM ESCOLA, FEM MEDIAMBIENT!