Comissió mixta de pati-hort

QUÈ FEM? QUINS PROJECTES DUEM A TERME?

La Comissió d’hort-pati de la nostra escola fa temps que treballa per convertir els espais exteriors de l’escola en escenaris educatius. Volem un espai exterior que esdevingui un escenari diversificat de propostes on la natura i el mobiliari proposin espais que parlin per si mateixos. Espais i atmosferes on petits i grans puguin actuar, crear, imaginar, inventar, i descobrir.

“Un entorn natural és un espai privilegiat per a la recerca sensorial, ric en relacions amb la matèria, ric en observació sobre els fets, fenòmens i canvis que s’hi donen. Un espai que convida els infants a estar en petit grup o en solitari, passant una estona amb un nou repte, un nou invent, una nova descoberta o bé gaudint senzillament, o simplement ser-hi” (extret del nostre projecte de pati La Vitxeta es mou pel pati).

QUINS PROJECTES TENIM DE FUTUR?

El pati que volem fer pretén cobrir les mancances que tenia el pati durant el curs 13-14 i mancances que encara tenim al pati actual. Amb les actuacions de la Comissió de pati dutes a terme gràcies a les 7 jornades de treball (Primera JornadaSegona Jornada, Tercera Jornada, Quarta Jornada, Cinquena Jornada,Sisena Jornada i Setena Jornada) es pretén que disminueixin els conflictes propis d’un espai sense massa opcions de joc, ni racons màgics, ni tan sols ombra. Des de la comissió, tenint en compte les opinions de petits i grans, i d’experts en la matèria, s’han planificat i efectuat tot un seguit d’actuacions, com ara la creació de zones d’ombra i de joc amb vegetació, sorrals, espais de trobada i descans (amb taules i bancs), cuinetes, un escenari, un mur musical, pissarres, carreteres de fusta, peces per als jocs pintats del pati, un bibliopati, entre altres petites actuacions més, però encara hi ha somnis per a complir. Voldríem desnivells que facilitin el drenatge de l’aigua de pluja i de la font, jocs de psicomotricitat, més vegetació i racons per a crear amagatalls…

QUÈ PODEN FER LES PERSONES INTERESSADES?

Podeu apuntar-vos a la Comissió, però també podeu participar en les Jornades de treball on sempre són benvingudes les vostres mans i on sempre hi ha activitats per a petits i grans.

Tot i que la feina feta és molta, encara n’hi ha per fer i és per aquest motiu que la Comissió de Pati ha fet samarretes, fundes per entrepans (boc’n rolls) i bosses amb la finalitat de recollir fons per finançar les actuacions de millora del pati. Si voleu aquestes samarretes, bosses o boc’n rolls amb el cartell de la Jornada La Vitxeta es mou pel pati, les podeu comprar al despatx de l’AMIPA.

Vídeo promocional de la IV Jornada amb música de Doctor Prats.

ADREÇA ELECTRÒNICA: pativitxeta@gmail.com

Comissió mixta de pati-hort