L’efecte hivernacle

A l’àrea de medi natural i social, l’alumnat de 3r està treballant el projecte del canvi climàtic i varen anar al laboratori de l’escola per a realitzar, en petit grup, un experiment sobre l’efecte hivernacle.

El material necessari per poder-lo dur a terme va ser: un bol de plàstic transparent, un llum, 2 termòmetres, un cronòmetre i plantes, animals i personatges de playmobil.

Es van col·locar tots els objectes de playmobil i un termòmetre damunt el taulell i es taparen amb el bol de plàstic ( atmosfera), a fora es va deixar l’altre termòmetre. Tot seguit, es va encendre el llum (dia) i es va posar ben a prop dels dos termòmetres i en una taula s’anava anotant, cada minut que passava, la temperatura exterior i interior del bol fins arribats als 5 minuts. Llavors, es va repetir la pràctica però amb la bombeta tancada( nit).

Finalment, cada alumne va anotar a la seva taula tots els resultats i va fer-ne una gràfica. Entre tots i totes l’observaren i en van extreure unes conclusions:

“Al termòmetre exterior quan és de dia la temperatura va pujant  i quan és de nit va baixant en picat, en canvi al termòmetre de l’interior, la temperatura al de dia va pujant i a la nit es manté. Per tant, “l’atmosfera és com una manta que ens protegeix”. Quina sort sinó de dia ens cremaríem i de nit ens gelaríem!!!!

Projectes de medi a primària