L’Alcalde respon a la nostra crida

Durant el primer trimestre l’alumnat de 4t hem estat investigant sobre el Monstre de les clavegueres, un monstre de debò que causa problemes econòmics i ecològics molt greus. Hem treballat com autèntics científics, estudiant productes i comprovant la seva degradació en aigua. Gràcies a aquesta investigació, ens vam adonar que hi ha molta manca d’informació sobre aquest material i la majoria de marques de tovalloletes no etiqueten bé els seus productes, vam decidir prendre mesures.
– Comunicar l’existència del monstre als nostres companys d’escola.
– Fer cartells informatius i penjar-los en punts estratègics del centre.
– Fer un recull de totes les mesures i consells que podem prendre com a consumidors responsables.
– Escriure cartes a alcalde, empreses, supermercats i president de Catalunya explicant la gravetat del problema i la necessitat de prendre mesures.
– Fer uns vídeos a l’estil dels youtubers per fer difusió dels nostres descobriments.

L’efecte de la nostra campanya ha estat immediat, i és que tan bon punt hem tornat de vacances, l’Alcalde de Reus ha volgut venir a l’escola per respondre’ns a la carta en persona.

L’Alcalde ens va felicitar per la iniciativa i per la bona feina. Vam poder comentar amb ell els problemes que genera el Monstre a la nostra ciutat i com es gestiona l’aigua a Reus.
Ens ha convidat a visitar la Depuradora d’aigües de Reus i el Dipòsit municipal. També s’ha compromès a portar a l’escola el taller sobre el Monstre de les clavegueres que es va fer al Parc de Nadal d’enguany, i el que més ens va emocionar va ser que té previst fer una Campanya de conscienciació a Reus sobre l’ús de les tovalloletes i que li agradaria poder comptar amb els nostres vídeos per fer-ne difusió. Vam saltar d’alegria! Esperem que ho pugui complir.

Ha estat tota una experiència veure que la nostra carta ha tingut un efecte tan immediat. Estem molt orgullosos del nostre treball i esforç, ha quedat demostrat que si ens organitzem i lluitem pel nostre objectiu, tots hi sortim guanyant!