La Biblioteca escolar

La biblioteca escolar ha de ser un espai fonamental de comunicació i intercanvi en el qual la lectura, la investigació i la recerca han de tenir el seu lloc de trobada.

La biblioteca ha de resultar una eina educativa útil per a la consecució del currículum i el projecte educatiu de centre.

Si no realitzem, el que venim anomenant inclusió curricular de la biblioteca, quina utilitat real desenvoluparia?

La biblioteca escolar ha de ser visualitzada com un centre de recursos i un entorn d’aprenentatge útil per a la realització d’intervencions didàctiques concretes relacionades amb totes les àrees curriculars i no únicament amb l’àrea de llengua i amb la promoció de la lectura literària.

Només així, conceptualitzada, podrà ser eficaç i resultar significava per a la consecució d’objectius educatius clars i definits en el currículum escolar, especialment en referència al desenvolupament de pràctiques lectores i habilitats intel·lectuals en el nostre alumnat. Aquesta és la substància educativa de la biblioteca.

La nostra està organitzada en diferents espais i apartats per tal que, des de les diferents tutories i/o especialitats, en puguin treure profit, gaudir i ampliar la mirada de l’alumnat pel que fa al món del llibre.

Per acabar us donarem una sèrie de recomanacions, bàsicament per als pares i mares que tenen aprenents a lector, que us poden ser útils.

Llegir en veu alta és una de les millors maneres d’ajudar el teu fill a aprendre a llegir. A més, pot ser molt divertit! Com més emoció mostris mentre llegeixis, més ho gaudirà! El més important és que ell marqui el ritme i es diverteixi mentre aprèn a llegir.

Segueix els consells següents quan llegeixis al teu fill

Fes córrer el dit al llarg de les paraules a mesura que les vas llegint per ensenyar-li que allò que assenyales és el que explica la història.

Fes sons d’animals i veus divertides, sense vergonya! Així ajudaràs el nen a que s’entusiasmi amb la història.

Atura’t a les imatges i pregunta-li al nen que descrigui què hi veu. Parla-li de com les imatges relaten la història.

Convida’l a participar en qualsevol frase que es vagi repetint al llarg del conte.

Ensenya-li com els esdeveniments que tenen lloc al llibre poden ser similars als que ell viu en el dia a dia.

Si el nen fa una pregunta, para de llegir i respon. El llibre pot ajudar-lo a expressar els pensaments i solucionar els propis problemes.

Segueix llegint al teu fill fins i tot després que hagi après a llegir. Un nen pot escoltar i entendre històries més complicades que si les llegeix per ell mateix.

Comissió de biblioteca

Accés al catàleg de la biblioteca de la Vitxeta: